Компанія Boeing починає створення армії безпілотників на базі відслужив свій термін винищувачів F-16
Представники компанії Boeing оголосила про свої наміри перетворити цілу армію відслужили свій термін списаних реактивних літаків-винищувачів Lockheed Martin F-16 в безпілотні літальні апарати, які зможуть літати без людини на борту з допомогою обладнання дистанційного керування. І нещодавно перший такий безпілотник, під керуванням одного з пілотів ВВС США, піднявся в повітря, виконав безліч складних маневрів та скоїв ідеальне приземлення строго по осьовій лінії злітно-посадкової смуги військового аеродрому.
Переробленим винищувачем F-16 є один з багатьох літаків, які консервувалися протягом 15 років на одному зі складів резерву в Арізоні. Під час випробувального польоту, який відбувався під управлінням двох пілотів ВПС, які перебувають у наземному пункті управління, літак піднімався на висоту 12200 метрів, розганявся до швидкості Mach 1.47 і виконував маневри, серед яких були і самі складні фігури вищого пілотажу.
Безпілотник злетів з смуги військового аеродрому у Флориді і здійснював політ над водами Мексиканської затоки. Під час польоту його супроводжували ще два військових літаки, які здійснювали візуальний контроль його польоту. А в тому випадку, якщо щось пішло не так, на літаку F-16 був встановлений механізм самоліквідації, активується по команді з землі.
Одним з головних переваг, які дає відсутність живої людини на борту бойового літака, полягає у виконанні складних маневрів і дій без ризику нанесення збитку здоров'ю і життю пілота. Під час випробувального польоту винищувачів F-16 піддавався перевантажень у 7g, а його конструкція без наслідків може витримати перевантаження 9g, що перевищує допустиму межу для організму людини-пілота.
Перероблені компанією Boeing літаки F-16, які отримали назву QF-16, будуть використовуватися при навчанні пілотів, стаючи мішенями, за якими можна вести вогонь бойовими боєприпасами. До появи QF-16 в цій ролі виступали літаки QF-4, які є беспилотым варіантом винищувача 1970-х років Phantom F-4. Однак, на складах резерву вже практично не залишилося законсервованих F-4, які, крім цього, вже неспроможні служити імітаторами сучасних винищувачів, і на зміну їм приходять більш сучасні літаки QF-16.
В даний час у розпорядженні компанії Boeing є шість модернізованих літаків QF-16, а в майбутньому часі переробка старих літаків F-16 буде поставлена на потік. Перші поставки QF-16 в армію планується почати в 2015 році і, цілком ймовірно, що деяким з цих літаків вдасться взяти участь в реальних бойових діях в якості бойових безпілотних літальних апаратів.