Гібридний вертоліт Eurocopter X3 скоро буде "наступати на п'яти" вертольоту Sikorsky X2.
Представники компанії Eurocopter повідомили про свій новий досягненні, під час випробувального польоту гібридного вертольота Eurocopter X3 він зумів розвинути швидкість 333 км/ч (180 вузлів), при цьому не задіявши на повну всю потужність двигунів. Вертоліт обладнаний двома турбінами, що приводять у рух роторну систему з п'ятьма лопатями і два горизонтальних пропелера, встановлені на кінцях коротких крил. Завдяки такій незвичайній аеродинамічній схемі вертоліт володіє можливістю здійснювати вертикальні зліт і посадку, зависати в повітрі та розвивати чималу швидкість в горизонтальному напрямку.
Політ експериментального вертольота відбувся в південній частині Франції на аеродромі випробувального центру "DGA Flight Testing". Під час польоту вертоліт зумів піднятися на висоту 3800 метрів, виконати маневри з кутом розвороту 60 градусів і розвинути крейсерську швидкість 180 вузлів. При цьому для забезпечення безпеки поки ще не до кінця випробуваної конструкції вертольота потужність двигунів була спеціально обмежена.
У березні 2011 року, після заключних доробок вертоліт Eurocopter X3 піде на другий цикл льотних випробувань. Метою розробників вертольота є досягнення планки швидкості горизонтального польоту 220 вузлів (407 км/год). Можна відзначити, що навіть такій швидкості далеко до позначки швидкості 250 вузлів (463 км/год), розвиненою вертольотів Sikorsky X2 у вересні цього року.
Але чи коректно порівнювати вертоліт Sikorsky X2, створений саме заради встановлення світового рекорду швидкості, з вертольота Eurocopter X3? Адже Eurocopter X3 розробляється для того, що б його високі льотні характеристики можна було практично використовувати в самих різних ситуаціях, починаючи від операцій дальньої розвідки, рятування, берегового та прикордонного патрулювання, і, так само, для транспортування пасажирів.