Японія готується до випробувань прототипу футуристичного гіперзвукового пасажирського літака
Збільшуються з кожним роком темпи життя диктують свої вимоги до швидкості переміщення людей по всій земній кулі. Вже ніхто не чекатиме тиждень, перетинаючи Атлантичний океан на борту морського судна, а деяким людям недостатньо швидкості переміщення, яку можуть забезпечити навіть самі сучасні авіалайнери. І тепер, через десять років з моменту останнього надзвукового польоту Конкорда, інженери знову повертаються до ідеї створення пасажирських літаків, здатних літати на над - і гіперзвукових швидкостях. Більша частина цих проектів поки що знаходяться тільки в самій ранній стадії, а далі все вдалося просунутися фахівцям японського Агентства космічних досліджень (Japan Aerospace eXploration Agency, JAXA) та компанії Fuji Heavy Industries Inc., які створили дослідний зразок пасажирського гіперзвукового літака і готуються до початку його проведення льотних випробувань.
Японський дослідний зразок гіперзвукового пасажирського літака, який поки ще навіть не отримав назви, був представлений громадськості в Уцуномії, Японія минулого тижня. Конструкція літака розроблена для польотів на більш високих швидкостях, ніж горезвісний Конкорд. Нагадаємо нашим читачам, що однією з основних причин, по яких програма розробки і подальшої експлуатації Конкордів була зупинена, був великий рівень шуму, видаваний літаком під час польоту. Так повернемося до японського літака, за рахунок оптимальної аеродинамічної форми, розрахованої на суперкомп'ютері і перевіреної в аеродинамічній трубі, використання спеціальних двигунів, літак буде літати досить тихо, рівень видаваного буде на 75 відсотків нижче, ніж рівень шуму, видаваного Конкордом.
Єдиним недоліком японського гіперзвукового лайнера порівняно з Конкордом є менша кількість пасажирів, яких він може перевозити у своєму салоні. Якщо Конкорд міг перевозити до 100 пасажирів, що володіли досить туго набитими гаманцями, то японський літак зможе забезпечити комфортний переліт 50 пасажирів. Досвідчений зразок гіперзвукового пасажирського літака поки ще не має ні пасажирського салону, ні навіть кабіни пілота. Адже він являє собою масштабну модель, яка буде літати з допомогою дистанційного управління. Ця модель має довжину близько восьми метрів, а її вага дорівнює приблизно одній тонні.
Льотні випробування досвідченого зразка японського гіперзвукового пасажирського літака почнуться пізніше в цьому році і будуть проводитися на одному з випробувальних аеродромів у Швеції.