Menu

ЕКА розробляє гіперзвуковий пасажирський авіалайнер для 2040 року.

ЕКА разрабатывает гиперзвуковой пассажирский авиалайнер для 2040 года.


З моменту останнього польоту Конкорда розвиток авіаційної галузі попрямувало в іншу сторону, замість прагнення рухатися в повітрі як можна швидше, авіаційні інженери почали вишукувати і реалізовувати шляхи, як зробити це рух максимально ефективним. І повністю в цій струмені знаходиться дослідний проект LAPCAT, спонсорований Європейським союзом, який націлений на створення гіперзвукового пасажирського авіалайнера A2, здатного перевозити 300 пасажирів на швидкості, що перевищує 5 Max.

Постійним читачам нашого сайту дизайн конструкції авіалайнера A2 напевно здасться знайомим. Це тому, що позаду проекту варто Європейське космічне агентство (ЄКА) і компанія Reaction Engines, та компанія, яка працювала над проектом літака - космічного корабля Skylon. На відміну від інших проектів гіперзвукових авіалайнерів, A2 не буде знаходитися в повітрі постійно, рухаючись навколо земної кулі. В якості двигунів A2 будуть використані ті ж самі двигуни, які передбачається встановити на кораблі Skylon. Фюзеляж A2 так само подібний фюзеляжу Skylon для того, що б мінімізувати нагрівання від тертя об повітря при русі на високих швидкостях.

З економічної точки зору пасажирам лайнера A2 за швидкість доведеться заплатити додаткову вартість. Вартість польоту буде в два рази перевищувати вартість польоту на таку ж відстань в бізнес-класі будь-якої іншої авіакомпанії. І ще, пасажири A2 навряд чи зможуть помилуватися видами з вікна, адже зробити вікна з матеріалу, здатного протистояти температурі 1800 градусів, вельми непросто. По всій видимості вікна будуть замінені екранами плоских дисплеїв.

Двигуни є найскладнішою частиною цього гіперзвукового проекту. І основною проблемою є висока температура, яка може призвести до плавлення і виходу з ладу деяких деталей двигунів. Рішення полягає у використанні рідкого водню в якості палива. Вступник повітря буде нагрівати і випаровувати рідкий водень, віддаючи йому зайве тепло, забезпечуючи, таким чином, приплив додаткової енергії ззовні для польоту. Така силова установка, яка планується до встановлення на A2, дозволить лайнеру літати на швидкості до 5.2 Max (приблизно 6.5 тисяч кілометрів на годину), а 200 тонн рідкого водню повинно вистачити на подолання 20 тисяч кілометрів відстані.

Основною причиною того, що реалізація проекту LAPCAT (Long-Term Advanced Propulsion Concepts and Technologies) розглядається з 25-річною відстрочкою, полягає у відсутності ефективного способу отримання великих кількостей рідкого водню. Є, звичайно, й інші проблеми, але консорціум LAPCAT налаштований оптимістично в тому, що їм вдасться переконати представників Євросоюзу і приватних інвесторів у доцільності повної реалізації їхнього проекту. А якщо це їм вдасться, то лайнер A2 або його нащадок може почати перші польоти в 2040 році.

|