Menu

НАСА починають розробку літака, який переходить на гиперзвук, розвернувшись в польоті на 90 градусів.

НАСА начинают разработку самолета, который переходит на гиперзвук, развернувшись в полете на 90 градусов.


Проектування ідеального літака є неймовірно складною, якщо не сказати нездійсненною задачею. Для того, що б ефективно злетіти і приземлитися літак повинен мати широкі крила з великим розмахом. Але для того, що б літати ефективно на над - і гіперзвукових швидкостях, площині літака повинні бути якомога меншими і зсунутими до задньої частини літака. Компромісним варіантом розв'язання цієї проблеми є крила із змінною геометрією, але фахівці НАСА пропонують своє, вельми незвичайне рішення.

Замість того, що б зрушувати крила тому під час надзвукового польоту, як це робить бомбардувальник B-1 Lancer, новий літак SBiDir-FW (supersonic bi-directional flying wing), буде повертатися прямо у польоті на 90 градусів, переходячи з режиму дозвукового в режим надзвукового польоту і навпаки. Обертова підвіска двигунів літака SBiDir-FW буде тримати двигуни завжди за напрямком польоту, але інша частина літака буде обертатися. Те, що тільки що було носом і хвостом літака стає його крилами, а колишні крила стають фюзеляжем. На першому зображенні можна побачити літак SBiDir-FW в надзвуковий "конфігурації", а на другому знімку представлена конфігурація для зльоту, посадки і польоту в дозвуковом режимі.

НАСА начинают разработку самолета, который переходит на гиперзвук, развернувшись в полете на 90 градусов.


Єдиними відмінностями двох конфігурацій є закрилки на крилах, які присутні на дозвукових конструкції. Завдяки їм аеродинамічні ефекти дозволяють літаку розвернутися прямо в польоті на 90 градусів, не вимагаючи застосування додаткових двигунів і інших пристроїв. З допомогою цих же закрилків здійснюється поворот і перехід назад, від режиму надзвукового польоту до режиму дозвукового польоту.

Майбутній літак SBiDir-FW міг би летіти зі швидкістю 1.6 - 2.0 Мах. В надзвуковий конфігурації літак долає звуковий бар'єр практично без галасу, а політ в цьому режимі відрізняється високою ефективністю. На дозвукових конфігурації літак може злітати і сідати на смуги, довжиною близько 800 метрів, перевозячи на борту 70 пасажирів з багажем.

Зараз НАСА виділило фінансування в розмірі 100 тисяч доларів конструкторам проекту літака SBiDir-FW, команді з університету Майамі. Перший етап полягатиме у створенні моделі і проведенні випробувань в аеродинамічній трубі. Якщо перший етап буде пройдено успішно, то будуть виділені кошти у розмірі 500 тисяч доларів, які підуть на створення літаючої моделі літака SBiDir-FW, подібної моделі літака X-48C, яка не так давно вперше піднялася в повітря.

|