Перший пасажирський безпілотник здійснив політ, дальністю 800 кілометрів
Фахівці відомої європейської компанії BAE Systems обгрунтовано вважають, що їм вдалося відкрити нову главу в книзі історії цивільної авіації, яка починається з першого успішного польоту безпілотного пасажирського літака, який був вчинений у повітряному просторі Великобританії в квітні 2013 року. Цим літаком став невеликий літак Jetstream компанії BAE Systems, переобладнаний для безпілотних польотів, який злетів з аеродрому Уортона, Ланкашир, скоїв 800-кілометровий переліт і сів на смугу аеродрому Інвернес, Шотландія. Весь політ проходив під контролем наземного оператора-людини та авіадиспетчерської служби NATS (National Air Traffic Control Services).
Даний політ, проведений компанією BAE Systems, є частиною випробувань технологій здійснення безпечних рейсових польотів безпілотних пасажирських літаків в європейському повітряному просторі. Ці випробування, в свою чергу, є частиною європейської програми ASTRAEA (Autonomous Systems Technology Related Airborne Evaluation & Assessment), на реалізацію якої виділено 62 мільйони фунтів стерлінгів.
Метою програми ASTRAEA є розробка і перевірка технологій, різноманітних наземних і авіаційних систем, процедур, інструкцій, протоколів безпеки, які дозволять автономним безпілотним літальним апаратам здійснювати звичайні польоти в автоматичному режимі або за допомогою дистанційного управління.
Ламберт Доппинг-Хепенстэл (Lambert Dopping-Hepenstal), один з керівників вищої ланки компанії BAE Systems і директор програми ASTRAEA, розповів: "Робота, виконана нами сьогодні, є завершенням чергового етапу програми ASTRAEA, яка переходить на наступний етап реалізації. Те, над чим ми працюємо, почне з'являтися в нашому повсякденному житті вже через п'ять, десять і двадцять років, оскільки безпілотні літальні апарати і пов'язані з цим технології починають поступово переходити з військової області в область цивільної авіації".
"Ці останні випробування демонструють нам повну працездатність використаних технологій та інженерних рішень. Тепер ми будемо працювати в напрямку створення і розширення інфраструктури підтримки, яка дозволить цивільним безпілотних літаків безперешкодно літати в межах європейського повітряного простору", - розповідає Ламберт Доппинг-Хепенстэл, - "Одним словом, я вважаю, що зараз ми пишемо нову главу в книзі історії авіації".
Ендрю Чепмен (Andrew Chapman), представник авіадиспетчерської служби NATS, повідомив, що випробувальний політ пройшов згідно з планами, без всяких несподіванок і непередбачених ситуацій, абсолютно не створюючи перешкод для руху інших повітряних суден. "Успішне проведення даного випробувального польоту дозволяє сподіватися на те, що безпілотні літаки зможуть використовуватися в майбутньому для вирішення переважної більшості завдань, розв'язуваних цивільною авіацією. Але для цього, звичайно, доведеться зробити ще величезна кількість досліджень, роботи і випробувань".