Menu

Перший пасажирський безпілотник здійснив політ, дальністю 800 кілометрів

Первый пассажирский беспилотник совершил полет, дальностью 800 километров


Фахівці відомої європейської компанії BAE Systems обгрунтовано вважають, що їм вдалося відкрити нову главу в книзі історії цивільної авіації, яка починається з першого успішного польоту безпілотного пасажирського літака, який був вчинений у повітряному просторі Великобританії в квітні 2013 року. Цим літаком став невеликий літак Jetstream компанії BAE Systems, переобладнаний для безпілотних польотів, який злетів з аеродрому Уортона, Ланкашир, скоїв 800-кілометровий переліт і сів на смугу аеродрому Інвернес, Шотландія. Весь політ проходив під контролем наземного оператора-людини та авіадиспетчерської служби NATS (National Air Traffic Control Services).

Даний політ, проведений компанією BAE Systems, є частиною випробувань технологій здійснення безпечних рейсових польотів безпілотних пасажирських літаків в європейському повітряному просторі. Ці випробування, в свою чергу, є частиною європейської програми ASTRAEA (Autonomous Systems Technology Related Airborne Evaluation & Assessment), на реалізацію якої виділено 62 мільйони фунтів стерлінгів.

Метою програми ASTRAEA є розробка і перевірка технологій, різноманітних наземних і авіаційних систем, процедур, інструкцій, протоколів безпеки, які дозволять автономним безпілотним літальним апаратам здійснювати звичайні польоти в автоматичному режимі або за допомогою дистанційного управління.

Первый пассажирский беспилотник совершил полет, дальностью 800 километров


Ламберт Доппинг-Хепенстэл (Lambert Dopping-Hepenstal), один з керівників вищої ланки компанії BAE Systems і директор програми ASTRAEA, розповів: "Робота, виконана нами сьогодні, є завершенням чергового етапу програми ASTRAEA, яка переходить на наступний етап реалізації. Те, над чим ми працюємо, почне з'являтися в нашому повсякденному житті вже через п'ять, десять і двадцять років, оскільки безпілотні літальні апарати і пов'язані з цим технології починають поступово переходити з військової області в область цивільної авіації".

"Ці останні випробування демонструють нам повну працездатність використаних технологій та інженерних рішень. Тепер ми будемо працювати в напрямку створення і розширення інфраструктури підтримки, яка дозволить цивільним безпілотних літаків безперешкодно літати в межах європейського повітряного простору", - розповідає Ламберт Доппинг-Хепенстэл, - "Одним словом, я вважаю, що зараз ми пишемо нову главу в книзі історії авіації".

Ендрю Чепмен (Andrew Chapman), представник авіадиспетчерської служби NATS, повідомив, що випробувальний політ пройшов згідно з планами, без всяких несподіванок і непередбачених ситуацій, абсолютно не створюючи перешкод для руху інших повітряних суден. "Успішне проведення даного випробувального польоту дозволяє сподіватися на те, що безпілотні літаки зможуть використовуватися в майбутньому для вирішення переважної більшості завдань, розв'язуваних цивільною авіацією. Але для цього, звичайно, доведеться зробити ще величезна кількість досліджень, роботи і випробувань".

|