Menu

Літак на сонячній енергії Solar Impulse готується до першого міжнародного перельоту.

Самолет на солнечной энергии Solar Impulse готовится к первому международному перелету.


На цьому тижні літак на сонячній енергії Solar Impulse, про який ми неодноразово розповідали на сторінках нашого сайту, готується здійснити свій перший міжнародний переліт. В якості пункту призначення цього перельоту, розташованого за межами Швейцарії, обраний Брюссель, столиця Бельгії. Цей політ, поряд з нічним польотом Solar Impulse, скоєних у минулому році, стане черговим кроком до досягнення кінцевої мети цього проекту - здійснення у 2012 році кругосвітнього польоту з використанням сонячної енергії.

Самолет на солнечной энергии Solar Impulse готовится к первому международному перелету.


"Тепер ми вже перебуваємо в завершальній фазі, це політ не є тестом чи випробування літального апарату, це - перший реальний політ" - розповідає Бертран Піккард (Bertrand Piccard), творець літака Solar Impulse і за сумісництвом його пілот, який буде здійснювати на ньому навколосвітню подорож. - "Всі наступні польоти будуть відбуватися не в умовах і околицях "домашнього" аеродрому в Швейцарії, наступні польоти будуть проходити по всій Європі, демонструючи те, що для пересування на дальні відстані потрібно зовсім небагато енергії".

Самолет на солнечной энергии Solar Impulse готовится к первому международному перелету.


Що ж мається на увазі під фразою "зовсім небагато енергії"? На поверхні крил літака розташовуються 11628 фотогальванічних елементів сонячних батарей, які покривають сумарну площу 185,8 квадратних метрів. В сонячний день на один квадратний метр поверхні падає 1000 Ватт енергії, що еквівалентно забезпечуваною потужності 1.3 кінських сили. Але з урахуванням темного часу доби за 24 години часу один квадратний метр поверхні сумарно забезпечує в годину всього 250 Ватт енергії. А, беручи до уваги те, що ККД всієї системи, починаючи від сонячних батарей і закінчуючи електродвигунами, дорівнює всього 12 відсотків, на частку двигуні припадає всього 6 КВт або 8 кінських сил. Це така ж потужність, яка була в розпорядження братів Райт, коли вони в 1903 році здійснили свій перший політ. Всього вісім кінських сил! Так у деяких моделей сучасних газонокосарок двигуни мають велику потужність, але вони не в змозі піднятися на висоту не більше восьми кілометрів.

Самолет на солнечной энергии Solar Impulse готовится к первому международному перелету.


В даний час ведуться роботи над другим літаком Solar Impulse, енергетична система якого буде мати більш високу ефективність, ніж вищезгадані 12 відсотків. Та й кабіна пілота буде мати більші габарити, ніж кабіна існуючого літака, надаючи пілотові Бертрану Пиккарду зручності і комфорт, так необхідні йому під час тривалих перельотів кругосвітньої подорожі.

Самолет на солнечной энергии Solar Impulse готовится к первому международному перелету.


|