Menu

Компанія AgustaWestland представляє перший в світі електричний літак з поворотними роторами

Компания AgustaWestland представляет первый в мире электрический самолет с поворотными роторами


Інженери з британської аерокосмічної компанії AgustaWestland вже мають досить ґрунтовний досвід у створенні літальних апаратів з поворотними роторами, так званих конвертопланов, що поєднують в собі найкращі якості літаків і вертольотів. Ними вже був створений літальний апарат AW609, багато в чому схожий на відомий Boeing-Bell V-22 Osprey. А зараз компанія AgustaWestland представляє перший в світі електричний літак з поворотними роторами, що отримав назву Project Zero, розробка й іспити якого велися в таємниці від всіх протягом останніх півтора років.

Перший досвідчений демонстраційний зразок літального апарату Project Zero був розроблений і виготовлений всього за шість місяців. Перший випробувальний безпілотний політ апарату відбувся в червні 2011 року на полігоні компанії Cascina Costa в Італії. Після цього, протягом 2011 і 2012 року апарат Project Zero зробив ще кілька випробувальних польотів не виходячи за межі охоронюваних територій, завдяки чому його розробка трималася в таємниці до останнього часу.

Як і в конструкції інших літальних апаратів з поворотними роторами, два ротора Project Zero можуть нахилятися в діапазоні 90 кутових градусів, дозволяючи апарату вертикально злітати і приземлятися, зависати на місці подібно вертольоту і летіти горизонтально з ефективністю літака. Кожен з роторів приводиться в дію своїм власним електродвигуном, енергія для яких прибуває з акумуляторних батарей. Під час стоянки на поверхні ротори літального апарату можуть бути розгорнуті в напрямку вітру, і їх обертання буде служити для зарядки акумуляторних батарей.

Системи контролю, засобу управління польотом, приводи шасі і кута нахилу роторів всі приводяться в дію електрикою. Це означає, що конструкція літака повністю позбавлена від гідравлічної системи і трансмісії будь-якого виду, що значно підвищує надійність і живучість апарату в цілому.

Під час горизонтального польоту основну підйомну силу забезпечують крила цього літального апарату. А додаткову стабільність польоту забезпечує наявність невеликого V-образного хвостового оперення. У деяких випадках, коли апарат передбачається використовувати у "вертолітному режимі", велика частина крил може бути знята для зменшення ваги апарату і збільшення його маневреності.

Електричні двигуни апарату Project Zero не витрачають атмосферний кисень, завдяки чому апарат може здійснювати польоти, правда теоретично, на великих висотах і в умовах сильно забрудненого повітря, наприклад, попелом, викинутим при виверженні вулкана. Летить апарат Project Zero неймовірно важко виявити, оскільки він практично не виробляє шуму і залишає за собою вкрай маленький теплової слід.

На жаль, представники компанії AgustaWestland не повідомляють нічого суттєвого про технічних і льотних характеристиках апарату Project Zero. Так само невідомі плани компанії про перетворення цього проекту, що демонструє те, на що може бути схожий винтокрылый літальний апарат майбутнього", у проект літального апарату, який буде випускатися, якщо не серійно, то дрібними партіями. Єдине, що відомо з достатнім ступенем достовірності, це те, що компанія AgustaWestland розглядає можливість створення гібридного варіанту літака Project Zero, в якому дизельний двигун буде обертати генератор, що виробляє електроенергію.

|