Menu

В результаті оновлення програмного забезпечення МКС на якийсь час залишилася без постійного зв'язку із зовнішнім світом

В результате обновления программного обеспечения МКС на какое-то время осталась без постоянной связи с внешним миром



Фахівці НАСА, через кілька годин після виникнення, успішно впоралися з неполадками комунікаційної системи на Міжнародній Космічній Станції (МКС), в результаті яких станція протягом трьох годин залишилася без постійного зв'язку з наземним центром управління. Проблеми, що призвели до непрацездатності комунікаційної системи, стали наслідком оновлення програмного забезпечення бортових комп'ютерів космічної станції.

Неполадки почалися 19 лютого в 18:45 за московським часом в момент, коли на одному з бортових комп'ютерів станції, керуючим комунікаційною системою, проводилося оновлення програмного забезпечення, відповідального за передачу керуючих команд, голосових, візуальних та інших типів даних. Зовнішні комунікації станції йдуть через супутникову систему TDRS (Tracking and Data Relay Satellite system) і коли система для оновлення програмного забезпечення переключилася на резервний комп'ютер, зв'язок з мережею супутників була моментально втрачена.

Джош Байрли (Josh Byerly), представник Космічного центру НАСА імені Джонсона, повідомив, що зв'язок була відновлена в цей же день, о 21:34 за московським часом. Під час неполадок основний комунікаційної системи на космічній станції залишався тільки один комунікаційний канал з російськими наземними станціями. Зв'язок з цими станціями була можлива тільки тоді, коли МКС перебувала в зоні прямої видимості, пролітаючи в космосі над територією Росії, протягом приблизно 90 хвилин за один виток навколо земної кулі.

"З точки зору сучасних космічних технологій така система комунікацій виглядає повним анахронізмом" - розповідає Джош Байрли, - "Тим не менш, ми ще досі потребуємо таких засобах зв'язку і тільки завдяки їм вдалося швидко відновити роботу основної комунікаційної системи".

Кевін Форд (Kevin Ford), астронавт НАСА і командир американської частини екіпажу станції, в один із сеансів зв'язку з російськими наземними станціями отримав набір необхідних інструкцій і успішно виконав перезавантаження бортових комп'ютерів космічної станції.

Слід зауважити, що проблеми, пов'язані з оновленням програмного забезпечення бортових комп'ютерів, виникали і раніше, але вирішувалися без особливих труднощів. "В даний час наші інженери вивчають причини виникнення неполадок" - розповідає Джош Байрли, - "Такі проблеми є великою проблемою, тим не менш, команда космічної станції була у повній безпеці весь цей час".

|