LDSD - надувна гальмівна система, за допомогою якої будуть проводитися посадки на поверхню Марса
Те, що ви бачите на наведених світлинах, хоч і схоже, але все ж не є літаючою тарілкою. Цей дископодібний об'єкт, який називається Low Density Supersonic Decelerator (LDSD), був розроблений в рамках програми НАСА з доставки масивних вантажів на поверхню Марса та інших планет, які мають щодо щільну атмосферу, і являє собою надувну гальмівну систему, яка призначена для забезпечення гальмування спускного апарата зі швидкості в 3.5 Маха до швидкості в 2 Маха.
В даний час перший дослідний зразок гальмівної системи LDSD знаходиться в приміщенні Лабораторії НАСА з вивчення реактивного руху (NASA Jet Propulsion Laboratory), де проводяться підготовчі роботи до першого випробувального запуску. Пізніше "літаюча тарілка" LDSD буде доставлена на Гаваї, де за допомогою висотного повітряної кулі вона буде піднята на висоту 37 кілометрів. По досягненню зазначеної висоти буде включений реактивний двигун, система LDSD підніметься на висоту 55 кілометрів, звідки вона почне падіння на поверхню Землі.
При досягненні швидкості 3.5 Маха, надувна оболонка система LDSD роздується, збільшиться в розмірах, що створить додатковий опір, який сповільнить апарат до швидкості, що в два рази перевищує швидкість звуку. При такій швидкості буде випущений парашут, діаметром 33.5 метра, виготовлений з надміцної легкої тканини. І цей парашут, в свою чергу, сповільнить падіння апарату до швидкості безпечного приземлення або приводнення.
При погляді на знімки системи LDSD виникає питання, чому фахівці з космічної техніки знову повертаються технологіями, що використовують парашути? Адже вже є прецеденти використання більш високотехнологічних гальмівних і посадкових систем. Наприклад, відомий 1-тонний марсохід Curiosity був опущений на поверхню Марса за допомогою реактивної системи Sky Crane. Вся справа в тому, що вантажі, які будуть доставлятися на Марс в рамках програми його колонізації, будуть важити набагато більше, ніж один марсохід. Їх вага буде обчислюватися десятками і сотнями тонн, і, природно, ніяка реактивна система не впорається з завданням гальмування і безпечної посадки вантажу такої ваги.