Машини-монстри: Super Guppy - гігантський літак, що перевозить великогабаритні деталі космічних апаратів
Розробляючи і створюючи різні космічні кораблі і апарати, співробітники НАСА були змушені переміщати різні великогабаритні вузли від місця їх виробництва до місць випробувань, складання і запуску, які розкидані по різних куточках Америки. І в минулі часи існував тільки один літак, досить великий, досить потужний і має величезний вантажний відсік, який міг впоратися з вищезазначеної завданням - Aero Spacelines Super Guppy. Цей літак був розроблений в 1962 році і використовувався в якості наступника вантажного літака Pregnant Guppy. Всього було створено п'ять екземплярів літака Super Guppy, які використовувалися для переміщення компонентів космічної техніки, що використовувалася в програмах Gemini, Apollo і Skylab.
Базою для оригінального літака Super Guppy став модернізований C-97J Turbo Stratocruiser (військовий варіант Boeing 377). Його подовжений і розширений фюзеляж дозволив розширити габарити вантажного відсіку, які склали 43 на 7,6 метрів. Більш потужні двигуни, більш великі площини і хвостове оперення дозволяли літаку Super Guppy піднімати 24.5 тонни вантажу і пересуватися зі швидкістю 480 кілометрів на годину.
Вантажний літак наступного покоління Super Guppy Turbine (SGT) був побудований практично з нуля. Він вже мав розміри 44 метри в довжину 12 метрів у висоту, а розмах його крил становив майже 48 метрів. Вантажний відсік літака SGT має розміри 7.5 метрів у висоту, стільки ж в ширину і 34 метри в довжину. Завдяки потужним турбореактивным двигунів літаків SGT може нести 26 тонн зі швидкістю 470 кілометрів на годину на відстань 900 кілометрів або 7.5 тонн на відстань більше 3 тисяч кілометрів. Герметизированная каюта пілотів дозволяла літаку SGT літати на більших висотах, ніж його попередникові, а зсувна носова частина дозволяла здійснювати навантаження і розвантаження понад швидко і легко.
Перші оригінальні літаки SG і SGT були побудовані в 1960-х роках компанією Airbus, у 1080-х роках до цього флоту приєдналися ще два таких літака, побудовані французькою компанією UTA Industries. З чотирьох літаків SGT останній, побудований Європейським космічним агентством (ЄКА), до цього часу знаходиться в експлуатації, переміщаючи масивні компоненти для Міжнародної космічної станції, компоненти космічного корабля Orion та інших космічних апаратів.
"Залишки" від флоту вантажних літаків SG і SGT демонструються в авіаційних музеях в різних куточках земної кулі, включаючи аерокосмічний музей Pima Air and Space Museum в Арізоні, музей-аеродром Bruntingthorpe у Великобританії, міжнародний аеропорт Бланяка, Тулуза, Франція і в музеї Finkenwerder, Німеччина.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.