Програма VTOL X-Plane поповнилася трьома новими проектами безпілотних літальних апаратів
На минулому тижні представники Управління перспективних дослідницьких програм Пентагону DARPA оголосили про те, що чотири різних компаній представили свої проекти на конкурс, що проводиться в рамках програми VTOL X-Plane, присвячений створенню літального апарату, який буде комбінувати ефективність літака при горизонтальному польоті зі здатністю зависати в повітрі, здійснювати вертикальний зліт і посадку, подібно вертольоту. Майбутній літальний апарат буде чимось на кшталт відомого V-22 Osprey, за винятком "використання радикальних нововведень та інноваційних технологій, що підвищують ефективність і поліпшують характеристики літального апарату". Три нових проекти, нещодавно представлені на конкурс, об'єднує одна спільна риса, всі вони є безпілотними апаратами роботами, що трохи виходить за рамки первинних вимог програми X-Plane.
Вимоги до літальних апаратів, висунуті DARPA в рамках програми X-Plane, стосуються всіх основних характеристик літальних апаратів, включаючи швидкість, ефективність, вага корисного вантажу. І природно, при приблизно рівних характеристиках літальних апаратів, перемога в конкурсі буде віддана безпілотному апарату, який не вимагає наявності живого пілота, виключаючи вплив людського фактора. Ось як виглядає приблизний перелік вимог до майбутнього літальному апарату:
- Швидкість польоту повинна складати 300-400 вузлів (555-740 кілометрів на годину);
- Ефективність польоту в режимі літака повинна бути збільшена з 60 мінімум до 75 відсотків;
- Співвідношення підйомної сили до ваги апарату має бути збільшено з 5-6 до 10;
- Вага поднимаемого корисного вантажу повинен становити мінімум 40 відсотків від ваги літального апарату, але не менше 4.5-5.4 тонн.
Слід зазначити, що трьома компаніями, які представили свої проекти літальних апаратів є компанія Boeing з проектом, названим Phantom Swift, компанія Sikorsky і компанія Karem Aircraft. За попередньою інформацією, кожен з цих унікальних проектів має як свої сильні сторони, так і недоліки. Очікується, що переможець конкурсу програми VTOL X-Plane буде визначений комісією агентства DARPA до кінця 2015 року, після чого розпочнуться роботи по створенню першого експериментального літального апарату, який повинен перший раз піднятися в повітря вже в 2017 році.