Реактивний робот-літак НАСА ARES займеться дослідженням марсіанської поверхні.
Скорочення бюджету і маса нерозв'язних в даний час проблем, таких як, захист від космічної радіації, поставили крапку в осяжному майбутньому на надіях НАСА здійснити пілотований політ до Марса. У зв'язку з цим в НАСА було прийнято рішення повернутися до програми автоматизованих і роботизованих досліджень. В рамках цієї програми в даний час ведеться розробка безпілотного літального апарату з реактивним двигуном, який, літаючи на невеликій висоті над поверхнею, буде вести відео та фотозйомку поверхні і виконувати інші наукові дослідження.
Цей марсіанський реактивний літак, названий ARES (не варто плутати з однойменною новою ракетою-носієм ARES, яка лише нещодавно пройшла випробування), буде доставлений до Марса всередині космічного корабля. Після того, як космічний апарат займе стабільну кругову орбіту, літак ARES буде випущений з транспортного відсіку. Висунувши крила, цей літак відправиться у політ над поверхнею, який буде тривати близько години часу. За цей час літак пролетить дистанцію в 600 кілометрів і «оцінить» своїм поглядом площу, яка в 100 разів менше, ніж площа, охоплена марсоходом Spirit за п'ять років його подорожі по поверхні Марса.
Забезпечення польотів літальних апаратів над поверхнею Марса є технічно складним завданням і вимагає великої потужності двигунів апарату. Марсіанська атмосфера у 169 разів менш щільної, ніж земна атмосфера і для забезпечення прийнятного значення підйомної сили при розробці крил літака ARES були використані нетривіальні конструкторські рішення.
За наявною інформацією НАСА вже витратили п'ять років на первинну розробку і затвердження цього проекту, буде потрібно ще стільки ж або більше часу, ніж прототип цього літака підніметься в повітря, звичайно спочатку на Землі.