Машини-монстри: HAV 304 "Airlander" - самий великий літальний апарат на сьогоднішній день
У п'ятницю минулого тижня представники британської компанії Hybrid Air Vehicles Ltd. представили до уваги громадськості створений ними гібридний літальний апарат HAV 304 "Airlander", який є гібридом дирижабля, літаки, вертольоти і судна на повітряній подушці. Але не це найцікавіше в апараті HAV 304, його габарити, які становлять 91 метр в довжину, 34 метри в ширину і 26 метрів у висоту, роблять цей апарат найбільшим літаком у світі на сьогоднішній день.
Завдяки підйомної сили, створюваної внутрішніми ємностями, заповненими гелієм, HAV 304 може залишатися в повітрі протягом трьох тижнів часу. Він здатний підняти в повітря корисний вантаж, вагою до 10 тонн і може здійснювати посадку на поверхню землі, води, на лід або пісок. Згідно інформації, наданої представниками компанії Hybrid Air Vehicles, приблизно через рік буде створений черговий варіант гібридного літального апарату, на цей раз у пасажирському виконанні, розміри якого будуть перевищувати розміри апарату HAV 304.
Основною задачею, яка буде вирішуватися за допомогою літального апарату HAV 304, є постачання вантажами і гуманітарною допомогою людей, що перебувають у важкодоступних районах, в районах стихійних лих, скрізь, куди неможливо або проблематично дістатися за допомогою інших транспортних засобів. Крім цього, гібридні літальні апарати, здатні залишатися в повітрі тривалий час є ідеальним засобом для проведення операцій з розвідки та спостереження, їх навіть розглядають як заміну поліцейським вертольотам, які патрулюють повітряний простір над великими містами.
Не менш примітною, ніж сам апарат HAV 304, є історія його появи на світ. Спочатку компанія Hybrid Air Vehicles займалася його розробкою на замовлення американських військових. Але подальша реалізація програми була згорнута після того, як на неї було витрачено 300 мільйонів доларів і стало ясно, що кінцева вартість одного апарату HAV 304 буде перевищувати 44 мільйони доларів. У вересні місяці минулого року американські військові погодилися продати компанії Hybrid Air Vehicles всю документацію і незакінчений літальний апарат HAV 304 за умовну суму 301 тисячу доларів, яка склала менше 1 відсотка від загальних витрат на цей проект.
Подальші роботи щодо створення літального апарату HAV 304 проводилися компанією Hybrid Air Vehicles під патронатом уряду Великобританії, яке виділило для цього грант у розмірі 3.2 мільйонів доларів.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.