Машини-монстри: "Hans and Franz" - транспорт для доставки Шатлів до місця запуску.
Відомо, що як і ракети, так і Шатли не дуже добре пристосовані для самостійного пересування до стартового майданчика. НАСА, в свій час, були дуже стурбовані проблемою доставки космічного корабля, вартістю 1.7 мільярда доларів, в цілісності й схоронності, від складального ангара (Vehicle Assembly Building, VAB) до стартового майданчика. І їх рішенням стало створення гусеничного транспортера, вагою 2700 тонн.
Цей гусеничний транспортер, висотою 8 метрів, 40 метрів і шириною 35 метрів завдовжки, отримав назву "Hans and Franz". Він складається з чотирьох здвоєних гусеничних приводів, кожен з яких сам важить майже 60 тонн. Чотири електрогенератора, потужністю 1000 кВт, що приводяться в дію двома дизельними двигунами, потужністю 2750 кінських сил, виробляють енергію, двигающую цього монстра. Інша пара електрогенераторів на 750 кВт, що приводиться в дію двома 1065-сильними дизельними двигунами, виробляє електроенергію для освітлення, додаткових систем і гідравлічної системи, що підтримує верхню палубу транспортера в строго горизонтальному положенні.
Гусеничний транспортер рухається по одному і тому ж шляху, довжиною 5.63 кілометра, від VAB до стартового майданчика зі швидкістю 3.2 кілометра в годину і вдвічі повільніше з крихким вантажем, встановленим на верхній палубі. На весь шлях витрачається понад 1650 літрів дизельного палива.
З моменту початку експлуатації в 1965 році транспортер "Hans and Franz", в загальній складності, "накатав" відстань, рівну 4070 кілометрів по одному і тому ж шляху.