Menu

Марсохід Curiosity успішно впорався з подоланням перешкоди на шляху до його головної мети

Марсоход Curiosity успешно справился с преодолением препятствия на пути к его главной цели


У четвер, 6 лютого 2014 року в 20:41 за часом Гринвіцького меридіана, марсохід Curiosity передав на Землю знімок, зроблений його задньою камерою Hazcam (Hazard avoidance camera). На цьому знімку чітко видно колії, залишені колесами марсохода на низхідній стороні піщаної дюни "Dingo Gap", з піком гори Шарп на задньому плані. Цей знімок може означати тільки одну річ - космічного дослідницького апарату, вагою в одну тонну, вдалося успішно подолати перше піщане перешкоду, що зустрілося на його шляху.

Нагадаємо нашим читачам, що марсохід Curiosity, рухаючись в напрямку проміжної точки KMS-9, потрапив в прохід між двома скелями, який виявився перегороджений піщаною дюною, висотою в один метр. Під гладкою піщаною поверхнею дюни, яка отримала назву Dingo Gap, могли ховатися гострі камені, межі яких становлять загрозу цілісності коліс марсохода, виготовлених з досить тонкого алюмінію. Це, і невідома щільність піщаного наносів, яка могла не витримати однієї тонни ваги апарату, змусили керівників місії призупинити рух марсохода вперед.

Призупинившись перед піщаним насипом, марсохід провів аналіз характеристик матеріалу і зробив кілька пробних заїздів по самому краю піщаного наносів. Ці заходи показали, що грунт цілком витримає вагу апарату і, не відкладаючи справи в довгий ящик, марсохід виліз на гребінь дюни звідки відкривався чудовий огляд на її низхідну бік. Проаналізувавши отримані знімки, керівництво місії вважає безпечним здійснення спуску і був визначений відповідний для цього маршрут.

"Нам вдалося успішно подолати несподівано виникла перешкода" - розповідає Ноа Уорнер (Noah Warner) керівник місії Mars Science Laboratory з боку Лабораторії НАСА з вивчення реактивного руху (nasa's Jet Propulsion Laboratory, JPL), - "Ризик застрягти в піску був, звичайно, великий, але це коштувало того, зроблений марсоходом "стрибок" дозволив нам не вибитися з наміченого графіка і продовжити шлях апарату до головної мети його місії".

|