Машини-монстри: MKS-1b LSJC - "прибиральник" космічного сміття
Напевно, не варто нагадувати нашим читачам, якою загрозою для космічних апаратів, станцій і астронавтів є космічний сміття, і ця проблема дуже яскраво було продемонстровано вийшов не так давно на екран науково-фантастичному фільмі "Гравітація". Розуміючи загрозу, яку несе космічний сміття, космічні агентства різних країн, у тому числі NASA і Європейське космічне агентство (ЄКА) розробляють програми з очищення близького космічного простору від сміття. Але прибирання космічного сміття з використанням спеціалізованих космічних апаратів є справою вкрай дорогим і нездійсненним на сьогоднішній день з економічної точки зору, тому все, що можуть робити космічні агентства - це відстежувати частини космічного сміття, 73% з яких знаходяться на низькій навколоземній орбіті, і прокладати безпечні траєкторії польотів космічних апаратів.
Своє бачення вирішення проблеми космічного сміття представляє іспанський дизайнер Оскар Винэлс (Oscar Vinals), проекти якого ми вже розповідали на нашому сайті. Він пропонує використовувати для очищення ближнього космосу розроблену ним систему MKS-1b LSJC, яка складається зі спеціалізованого супутника Cyclops і літака Helios, несучого на собі до межі атмосфери та космосу кілька потужних лазерних установок. Потужності цих лазерних установок достатньо для того, щоб випарувати дрібні частини космічного сміття і направити більш великі частини Землі, де вони згорять, увійшовши у верхні шари атмосфери Землі, або впадуть в океан у заздалегідь розрахованої точці. Слід зауважити, що проект MKS-1b LSJC, зі слів Оскара Винэлса, базується на існуючих технологіях і технологіях, які перебувають зараз у стадії розробки.
Основним знаряддям літака Helios є потужний хімічний лазер High-Powered Chemical Laser Unit (Deuterium fluoride laser Advanced), встановлений в передній частині верхньої гондоли літального апарату, який завдає головний удар з космічного сміття, випаровуючи дрібні частини, розмірами від 1 до 20 сантиметрів, або огортаючи хмарою плазми більш великі частини. Два додаткові, менш потужних імпульсних лазера, встановлені в бічних башточках гондоли, служать для накачування енергією "бойовий" частини супутника Cyclops, які знаходиться на низькій навколоземній орбіті серед скупчень космічного сміття.
Крім бойовій частині, супутник Cyclops забезпечений стежить системою Tracking & Detection Systems of Space Debris, яка дозволяє йому відстежувати частини космічного сміття в автоматичному режимі і під управлінням із Землі. "Бойова" частина супутника Helios, отримуючи і акумулюючи енергію лазерних променів з літака Helios, виробляє залп імпульсом спрямованого електромагнітного випромінювання по хмарі плазми навколо частини космічного сміття, створеним головним лазером літака Helios. Отримавши імпульс енергії, хмара, тягнучи за собою космічне сміття, починає рухатися по траєкторії, яка через деякий час приведе це скупчення до зіткнення з верхніми шарами атмосфери Землі.
Система MKS-1b LSJC у складі супутника Cyclops і літака Helios може провести прибирання орбіти Землі на висоті від 300 до 1000 кілометрів. При цьому, відсутність необхідності запуску космічного апарата кожен раз, прибирання орбіти може бути проведена за короткий час і при відносно невеликих фінансових витратах.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.