Menu

Улюблену телепередачу можна буде лайкнути

Любимую телепередачу можно будет лайкнуть

Експерт в області інтерактивного ТВ розповів про нові тенденції у даній сфері. Інноваційні рішення дозволять глядачам максимально зануритися в телевізійну реальність.

На запитання відповідає Григорій Кузін, експерт в області розвитку напрямку «Цифрові медіа» компанії CTI.

Розкажіть про стан ринку інтерактивного телебачення. Який він сьогодні?

За минулі 10 років інтерактивне телебачення вчинила ряд перетворень. Почалося все з того, що глядачі отримали можливість брати участь у телевізійних голосуваннях - на екран виводилися кілька стовпчиків рейтингу, глядачі дзвонили на звичайний міський номер і висловлювали свої переваги. Можна сказати, що це було інтерактивне телебачення першого покоління. Друге покоління - це SMS та короткі номери. З розвитком ринку мобільних технологій почалося впровадження нових креативних сервісів. Так, наприклад, глядачі «Будинку 2» витратили мільйони доларів на смс, створюючи «імунітет» улюбленим персонам.

Сьогодні технології вийшли на наступний - третій рівень. Занурення глядача в ТВ-інтерактив перестало вимагати зусиль: тепер не потрібно набирати телефонні номери та вчиняти інші додаткові дії, все ніби відбувається само собою. Причому, що характерно, глядач отримує доступ до інтерактивних відео-сервісів незалежно від місця свого перебування: він може лежати на пляжі, їхати в поїзді, перебувати в іншому місті у відрядженні.

Зараз створюються продукти інтерактивного ТВ останнього покоління - останнього в тому сенсі, що інших, швидше за все, просто не буде потрібно. Це будуть максимально зручні для користувача рішення, здатні залучити і занурити його в те, що відбувається на екрані. Тобто створюється якісно нова віртуальна реальність.

А що це за продукти?

Ось, наприклад, зараз ми, фахівці компанії CTI, хочемо презентувати телеканалам новий продукт з назвою «Телепортал». Концепція проекту - конвергенція, поєднання в одному продукті телевізора і відео-порталу. Справа в тому, що у сучасного глядача з'явився вибір і частину телевізійної аудиторії «пішла» в інтернет. Глядачі розділилися на тих, хто дивиться програми по телевізору, і тих, хто віддає перевагу інтернет сервіси відео-за-запитом. Тобто, люди вибирають між лінійним телемовленням та інтернетом.

Наше рішення, «Телепортал», об'єднує ці дві можливості.

Користувачам даного продукту доступ до нього буде відкритий з будь-якого пристрою. Щоб підключитись до «Телепорталу» потрібен буде лише зайти в інтернет, причому не важливо - оптоволоконний це кабель, Wi-Fi або 3G, 4G.

Ще одна перевага «технології телепортації» - уніфікований інтерфейс. Тобто, незалежно від пристрою, з якого заходить глядач, розташування елементів керування на екрані залишається звичним.

Ще пару слів про концепції: те, що ми пропонуємо - це безпосереднє об'єднання можливостей лінійного телемовлення і ручного вибору з каталогу. Через «Телепортал» глядач зможе як просто переглядати лінійний контент, так і інтерактивно брати участь у його формуванні.

Приміром, потрібну передачу він зможе відзначити «лайком». Це дозволить «розумному» каталогу підлаштовуватися під інтереси користувача. Крім того, буде можливість самостійно формувати список улюблених програм - відзначати «галочками» у профілі новини, спорт і так далі. Але, якщо чесно, такий спосіб формування контенту - вчорашній день. Сучасні технології - це, в першу чергу, алгоритмізація всіх процесів. Тобто, «Телепортал» сам буде досліджувати список інтересів і поступово персонализироваться під кожного конкретного глядача. Якщо глядач, переглядаючи передачу про живу природу, регулярно «лайкает» рибок і ставить «мені не подобається» на бегемотів - в каталозі йому будуть пропонуватися фільми, серіали та програми про рибок, а бегемоти будуть засуватися на останні позиції.

І, крім цього, виникає історія з рекомендаційним сервісом - навіть під час телевізійної передачі користувачеві може прийти повідомлення про те, що в каталозі з'явилася нова серія про рибок.

Один з важливих факторів - вивчення профілю глядача буде використовуватися при формуванні таргетировнной рекламної кампанії. В описаному прикладі люблячий рибок глядач буде бачити рекламу акваріумів.

А якими ще елементами інтерактивності буде володіти «Телепортал»?

Ще один елемент інтерактивності пропонованого нами продукту - це можливість для користувача брати участь у всіляких голосуваннях. На екранах смартфонів і планшетів глядач зможе натиснути потрібний пункт меню; ті, хто дивиться телевізор, зможуть проголосувати з пульта. Також можна буде задати питання або взяти участь у вікторині.

Користувачу не потрібно буде здійснювати ніяких додаткових дій - запам'ятовувати і набирати номери і так далі. Достатньо буде лише натиснути кнопку, щоб висловити свою думку з того чи іншого питання.

Особливо відзначу такий елемент інтерактивності, як інтеграцію з соціальними мережами. В цілому термін «інтерактивність» можна замінити терміном «соціалізація» - користувач, наприклад, зможе не просто проголосувати за вподобаного героя телешоу, але і в режимі «онлайн» надіслати посилання на це шоу своєму другові, або розмістити її на своїй сторінці в соціальній мережі.

Ще один важливий елемент, який буде використовуватись в «Телепорте» - це метаінформація для. У користувача з'являється можливість миттєво отримувати інформацію з будь-якого зацікавило його питання. Якщо людина дивиться серіал або фільм, бачить незнайому актора - він може натиснути кнопку «i» (інформація) і побачити відомості про нього.

Найцікавіше застосування даного сервісу - це реклама. Наприклад, глядач бачить рекламу якого-небудь продукту, наприклад, акваріума, натискає кнопку «i» і отримує купон на його придбання зі знижкою.

Даний продукт буде пропонуватися телеканалам. Григорій, скажіть, а в чому потенційна вигода для каналів?

Технічні можливості, які відкриває наше рішення користувачу, - не найвагоміший аргумент для власників каналів на користь його придбання. Головне, що отримує телеканал від технології телепортації - це можливість отримання прибутку.

По-перше, за допомогою «технології телепортації» канал отримує можливість розширити свою аудиторію. Ні для кого не секрет, що лінійне мовлення цікавить більшою мірою користувачів старше 40. Більш молода аудиторія сконцентрована в інтернет-просторі. Наше рішення дозволяє об'єднати ці глядацькі групи.

Крім того, проект цікавий з точки зору реклами. В даний момент в Європі, зокрема в Англії, зафіксована різка динаміка зростання покупок через смарт-TV. Таргетована ж реклама, яку ми можемо інтегрувати, більш ефективна, тому й коштує дорожче.

Ми пропонуємо дуже гнучку систему монетизації «Телепорту» - глядач зможе оплачувати додаткові інтерактивні можливості. Адже, враховуючи ситуацію, що склалася на російському ринку, ми розуміємо, що користувач не звик платити за контент. Тому ми плануємо безкоштовний базовий набір відео-сервісів для глядача і доплату за деякі послуги. Так, наприклад, глядач зможе оплатити перегляд окремого телешоу з підвищеним HD-якістю або підписатися на пакет інтерактивних сервісів всередині телешоу, таких як голосування або участь у грі.

Особливо відзначу, що компанія CTI надасть телеканалам відразу готове технічне рішення, яке залишиться тільки оформити в унікальному дизайні, що значно скорочує час на запуск «технології телепортації». Рішення включає хмарну платформу, програми для всіх популярних пристроїв від телевізора до ігрової консолі і мережа швидкісний завантаження відео.

При цьому ми також готові зробити унікальну пропозицію кожному каналу; сервіс може бути трансформований в залежності від побажань партнерів.

Підбиваючи підсумки розмови, - наскільки насичений сьогодні ринок інноваційних ТВ-рішень і які основні тенденції??

Зараз ключову роль відіграють рішення, розроблені на базі ОТТ-платформи. У Росії компаній, що створюють такі платформи, не так багато - буквально, можна перерахувати по пальцях. А компаній, які займаються не тільки платформою, але і обладнанням, користувацькими пристроями і мережею доставки контенту до кінцевого користувача, - зовсім мало.

На мій погляд, майбутнє за тими гравцями, які здатні надати саме комплексне рішення, запропонувати готовий функціональний продукт. І це наш шлях.

 

|