Menu

Хто буде купувати телевізори з роздільною здатністю 4K?

Кто будет покупать телевизоры с разрешением 4K?

Телевізор завжди сприймався споживачем як річ на століття. Сенсу міняти ТБ як рукавички не було жодного. Хіба що чорно-білий на кольоровий, а кольоровий з трубкою - на РК-панель. Тим не менш виробникам телевізорів хочеться, щоб їх продукцію купували більше, а головне - частіше, і для цих цілей вони постійно придумують, чим здивувати споживачів.

В останні роки, якщо пам'ятаєте, такими технологіями стало стерео і Smart TV (тобто телевізори з можливістю установки додатків і просунутими функціями). На жаль, сидіти в окулярах і дивитися стереозображення не те щоб ніхто не захотів, просто дістати фільми, які доступні в такому режимі, досить складно, особливо в онлайні. Тому в тих, хто купив такі ТБ (хоча зараз практично всі телевізори підтримують 3D), стереоокуляри зазвичай лежать в кутку.

Зі Smart TV не набагато легше. У минулому році, згідно зі статистикою, більше половини покупців «розумних» телевізорів жодного разу не підключили свої пристрою до Мережі. Чому? Тому, що телевізор досі купують як телевізор - як транслятор телепрограм, як пристрій, до якого можна підключити пристрій і т.д. На загадкову кнопочку, що викликає стартовий екран «розумних» функцій, багато хто просто намагаються не натискати - не дай бог що вистрибне... Так і користуватися цими функціями в телевізорах більшості виробників далеко не просто.

110-дюймовий 4K-телевізор Samsung

І ось - нова «фішка». Формат 4К передбачає, що дозвіл телевізорів збільшиться з нинішнього «стелі» 1920×1080 пікселів аж до 4000 2000. Перш ніж ми спробуємо зрозуміти, що вийде з цієї ініціативи, давайте розберемося детальніше, що вона собою являє.

4K

По-сьогоденню, загального стандарту не існує - Є кілька стандартів, створених різними виробниками. Вони обіцяють приблизно однакову дозвіл, але, звичайно, у кожного з них є свої нюанси.

Звідки ж взагалі взялася ідея робити телевізори з таким дозволом? Все почалося в кінотеатрах, які показували приквели до «Зоряних воєн». «Війну клонів» Лукас зняв повністю в «цифри» з роздільною здатністю 1080p. Для DVD і Blu Ray це було досить, але в кінотеатрах, на гігантських екранах, люди в перших рядах могли цілком виразно розглянути пікселі. Саме тоді і виникли перші стандарти 4K - в 2007 році в кіно почали показувати режисерську версію «що Біжить по лезу бритви» саме в цьому форматі. Правда, в дуже небагатьох кінотеатрах було необхідне обладнання.

Але це в кінотеатрах. Навіщо ж 4K потрібно будинку? Більшість компаній-виробників пообіцяв випустити телевізори цього формату в 2013 році. Само собою зрозуміло, вони будуть шалено дорогі, принаймні, протягом декількох років.

Що дивитися, та і навіщо?

Але, припустимо, ви купили собі довгоочікувану панель 4К. І тепер перед вами стоїть питання: що ж дивитися? Дійсно, якщо тверезо поглянути на стан справ, то розумієш, що контенту з таким дозволом практично немає.

Багато телеканалів досі транслюються в стандартному дозволі, і це не в Росії. У нас же взагалі HD-телеканали - це окремий пакет для особливо прогресивних громадян, який продається в кабельних мережах за окремі гроші.

Як тут не згадати, що телебачення високої чіткості почали впроваджувати давно, і лише в останні шість років-сім придбання ЖК-панелі стало хоч якось виправданим. Який сенс купувати величезний проекційний телевізор за купу грошей, якщо на ньому нічого дивитися? Навіть якість DVD не робило виправданим покупку HD-телевізора, а згадайте, скільки часу йшли баталії між Blu Ray і HD DVD! За цей час оптичні диски встигли втратити свою актуальність і більш-менш «просунутими» людьми сприймається швидше як прикрий атавізм.

Тим не менш покупці мало-помалу обзавелися плоскими ТБ, тим більше що з деяких пір цілком пристойний такий телевізор коштує до непристойності дешево (хоча, звичайно, це дивлячись для кого). Якщо враховувати, звичайно, що купується він на століття. Але виробники-то цього не хочуть! І для цього їм обов'язково потрібно показати телеглядачам щось нове, що змусить їх відмовитися від телевізора, який вони купили три роки тому.

На жаль, ставка на формат 4K абсолютно невиправдана, причому навіть не просто через те, що за цим телевізорів нічого показувати. Насамперед, вони стоять захмарних грошей і не будуть коштувати дешевше ще дуже довго. Дисплеї самі по собі коштують чималих грошей і дешевшають дуже повільно. Що вже тут казати про таких форматах, як 4К.

Це нікому не потрібно і не буде потрібно

Тут ми переходимо до ще одного цікавого нюансу технології: цього гігантського дозволу. Справа в тому, що насолодитися ним буде надзвичайно складно, навіть якщо для таких екранів будуть виробляти контент. Уявіть собі стандартну сім'ю, у якої в будинку висить телевізор ну, скажімо, з дисплеєм сорока дюймів по діагоналі. Дивляться вони його з відстані близько трьох метрів.

Ніяких пікселів з такою дистанції на ньому не видно навіть під час перегляду в звичайному якості, інша справа, що сама картинка бачиться розпливчатою. У стандартному HD картинка не здається розпливчатою. Всі. Це означає, що ніяких сверхразрешений не потрібно, все одно ніхто не зможе їх оцінити.

Звичайно, інша справа - це величезні телевізори з діагоналлю до 110 дюймов, які, до речі, активно показували на CES. Для них такий дозвіл все ж виправдано. Добре, припустимо, що сферичний споживач у вакуумі накопичив, здавалося б, непосильну суму грошей, здав в рабство дружину і дітей і тепер готується насолодитися своєю новою 4К-панеллю. Але не кожен будинок вона пролізе і, головне, не в кожній квартирі взагалі поміститься. Так що прямо скажемо: такі махини не потрібні нікому, або потрібні відносно невеликої кількості товаришів, рівень життя яких істотно вище середнього, адже для такого телевізора потрібен ще й відповідний будинок.

Ось, власне, і всі причини, з яких практично ніхто не буде купувати такі пристрої найближчим часом. А виробникам важливо спіймати споживача на гачок буквально протягом двох-трьох років, згодувати йому ідею, що такий ТБ потрібен йому тут і зараз. І цього їм не вдасться зробити.

Проте, наприклад, в LG кажуть, що все зовсім не так. Їх 84-дюймовий телевізор з дозвіл 4K, який коштує 22 тисячі доларів (подумайте над цією цифрою), вже захотіли купити триста чоловік! Це, звичайно, повинна радувати LG, проте, напевно, для будь-якого предмета можна знайти триста покупців. Навіть для гною в подарунковій упаковці, що продається за півмільйона доларів за коробку.

|