Menu

Чотири основних способи споживання кіно-продукції

Четыре основных способа потребления кино-продукции

Місце цифрових продажів відео в структурі домашніх розваг

Існує чотири основних способи споживання кіно-продукції - кінотеатри, телебачення, DVD / Blu-Ray диски і цифрові продажі відео. Якщо перші три способу добре вивчені і зрозумілі користувачам, то останній тільки починає набирати обертів і шукати свого глядача. Представник Google Play зазначає, що цифрові продажі - це нова стадія розвитку ринку розважального контенту, що відкриває принципово нові можливості: для споживачів - простий і зручний доступ до якісних цифрових продуктів, для правовласників - прозорий і гнучкий канал продажів, для сервісних платформ - спосіб підвищити лояльність користувачів.

Становлення цифрових продажів як самостійного сегменту індустрії розваг сталося за останні кілька років. За оцінками сервісу Play, на міжнародному рівні один з лідерів сегменту, Netflix, вже можна порівняти за масштабами з кабельними каналами, такими як HBO. Не дивлячись на те, що в Росії настільки успішних кампаній поки немає, перспективи і місцевого, і у міжнародного ринку величезні і будуть тільки рости з подальшим розвитком сучасних технологій.

Згідно з прогнозами компаній індустрії цифрових продажів, що беруть участь у підготовці документа, значне число потенційних користувачів відео-контенту переключається на цифрові покупки в інтернеті і на мобільних пристроях і телевізорах Smart TV. Smart TV - дуже значуща платформа, важливість якої зростає з кожним роком. Наприклад, в Play продажу фільмів на Smart TV становлять 70% усіх продажів, а в Ростелеком сервісу video on demand в рамках IPTV приділяється особлива увага.

Моделі споживання відео контенту: VOD і EST

Всі формати цифрового відео беруть початок з бізнесу відеокасет і DVD. Так, у США історично дуже широко розвинений бізнес оренди дисків. У Росії ж ця епоха закінчилася разом з VHS касет і видеопрокатами. У США ви досі можете взяти диск напрокат на два дні і потім повернути в кіоск прокату.

Саме як аналог оренди DVD виникла цифрова оренда відео на певний період часу, відома як VOD (video on demand - модель, заснована на тимчасовому використанні відео). Користувач оплачує фільм і може необмежену кількість разів подивитися його, але через умовну кількість годин (як правило, 48), термін ліцензії закінчується. Після цього фільм буде неможливо дивитися завдяки системі захисту DRM.

Перевага VOD, безумовно, полягає в ціні і зручність в момент перегляду. Основний недолік цієї моделі в неочевидном для користувача обмеження періоду перегляду.

Крім оренди існує і більш звична купівля дисків. Цифровий аналог - продаж цифрової копії фільму, доступної користувачеві без обмежень часу, тобто назавжди. Така модель заснована на володінні і називається EST (electronic sell through або download to own, DTO). Останнім часом саме модель кінцевої купівлі, що дає можливість дивитися фільм необмежену кількість разів у будь-який час на всіх пристроях набуває все більшу популярність.

Цікаву статистику розкриває Play - згідно з даними компанії, більшість користувачів відеосервісу воліють купувати фільми «назавжди», і, у зв'язку з цим, більша частина каталогу 900% доступна саме за такої моделі. В основномум модель EST віддають перевагу користувачіи які люблять збиратиь колекцію фільмів. Найхарактерніший приклад контентуа який переглядають багаторазово - це мультфільми.

Ринок цифрових продажів в Росії

Особливості ціноутворення

Існує кілька основних факторів, які тією чи іншою мірою впливають на формування цін на цифрові продукти:

  • Цінність фільму для користувача (новинка або фільм з каталогу)
  • Формат продажу - назавжди або на праві оренди
  • Якість продукту - стандартне або HD
  • Витрати на доставку контенту, його обробку та кодування для захисту від нелегального скачування

В цілому, ціни на ринку приблизно однакові - так, вартість нового, тільки що пройшов у кінотеатрах фільму у форматі VOD становить від 70 до 100 рублів, вартість фільму з каталогу - близько 50 рублів. Купівля фільму обійдеться від 100 до 350 крб залежно від новизни і якості (стандартне або HD) фільму.

Перспективи розвитку галузі в Росії

За оцінкою сервісу Play, сегмент цифрових продажів в Росії зростає дуже швидкими темпами - близько 50-100% в рік. Така феноменальна цифра стала можливою завдяки збільшенню кількості пристроїв - Smart TV, смартфонів і планшетів, а також завдяки зниженню вартості мобільного трафіку і переходу користувачів на безлімітні тарифи.

Все більше глядачів воліють не витрачати час і сили на пошук піратського контенту, а отримати якісну послугу швидко і за прийнятні гроші. В даний момент спостерігається тенденція зростання аудиторії споживачів, для яких більш значущий рівень сервісу і якість продукту, ніж економія. Подальше зростання буде забезпечено за рахунок триваючого розвитку технологій, швидкості та проникнення інтернету і посилення заходів по боротьбі з піратством в Інтернеті.

«Основне обмеження на розвиток сегмента накладають піратські сервіси і Вконтакте. Якщо обмежити їх діяльність, зростання буде становити сотні відсотків». Ксенія Шевнина, АЙЙО

21 червня 2013 року Держдумою прийнятий ФЗ «ПРО внесенні змін у законодавчі акти Російської Федерації з питань захисту інтелектуальних прав в інформаційно-телекомунікаційних мережах», який покликаний обмежити діяльність піратів і захистити правовласників. Даний крок зайвий раз підкреслює невідворотність поліпшення правового поля і зміцнює перспективи зростання ринку цифрових продажів.

IT-аспекти цифрових продажів

Цифрові продажі здійснюються через спеціальні онлайн платформи. У Росії на сьогоднішній день є кілька великих гравців - iTunes, Play Google Play, АЙЙО, Стрім, Ростелеком, Білайн, серед яких і автори цього документа. Ці постачальники цифрового контенту мають як схожі риси, так і свої особливості.

Майже всі платформи продажів використовують технологію хмарного зберігання фільмів. Це дозволяє користувачеві мати постійний доступ до всіх куплених фільмів в будь-який час і з будь-якого пристрою. Сервіс Стрім, наприклад, використовує CDN платформу, яка завдяки системі з більш ніж двадцяти розподілених платформ забезпечує високу якість відтворення контенту і збільшує швидкість скачування фільмів.

«Платформа, на якій працює Play, створена нами. Ми контролюємо весь ланцюжок доставки контенту до користувача: отримання та підготовку, захист і шифрування, розподілене зберігання і дистрибуцію. Ми не залежимо від зовнішнього постачальника рішень і тому можемо гнучко реагувати на зміни ринку».Наталья Полякова, Play

На сьогоднішній день однією з головних проблем в Росії є боротьба з піратством. Захист від правопорушників здійснюється як на законодавчому рівні, так і за допомогою сучасних технологій. Так, технічним засобом захисту авторських прав є програмне транскодування та індустріальні стандарти захисту контенту DRM (Digital Rights Management).

Транскодування і DRM захищає вміст від несанкціонованого копіювання, завантаження, редагування, або дозволяє відстежувати подібні дії. Однак, як зазначає Ігор Соколов, директор зі стратегічного розвитку сервісу Play, враховуючи різноманіття пристроїв, однією системою кодування та захисту сьогодні неможливо обійтися. Тому в цьому напрямку належить ще багато роботи.

Інструкції для глядачів

Придбати цифровий контент досить просто. Для початку необхідно вибрати онлайн-рітейлера, тобто сервіс, який надає фільми в цифровому форматі. Після стандартної реєстрації користувач потрапляє на головну сторінку.

Наступний крок - це пошук. Для тих, хто визначився зі своїми вподобаннями, достатньо вбити назву потрібного фільму в рядок пошуку. Так само, як і при традиційній купівлі відео продукції, користувачеві буде запропоновано допомогу консультанта. Цей обов'язок, як правило, беруть на себе розділи : «новинки» і «рекомендації». Як і в звичайному магазині, всі фільми поділені на жанри. Деякі сервіси, наприклад АЙЙО, пропонують розумний пошук, який підбирає фільми за окремими словами і словосполученнями. Тому, якщо ви забули точну назву фільму, вам достатньо буде вбити в рядок пошуку запам'яталося слово.

У онлайн покупки цифрового контенту є незрівнянну перевагу перед традиційним видом шопінгу. Так, багато сервіси пропонують вам безкоштовно переглянути трейлер до фільму. Таким чином, користувач точно знає, що набуває і в якій якості.

Після вибору улюбленого фільму або серіалу необхідно визначити формат покупки. Фільм можна взяти напрокат на деякий кількість годин (як правило, 48), або купити його і стати безвременным правовласником. Завдяки хмарним технологіям скачувати при цьому фільми на свої пристрої необов'язково. Користувачам надається широкий вибір від фільмів каталогу до новинок, які тільки що пройшли в кінотеатрах.

Для тих же, хто віддає перевагу збирати колекції улюблених фільмів, або вести свій каталог, придбати фільм для безвременного користування - ідеальний варіант. Вартість такої покупки також буде відрізнятися в залежності від дати виходу фільму в прокат. Користувач зможе вибрати і якість зображення - DHD (аналог Blu-Ray) або стандартне (аналог DVD).

Подивитися фільм можна на пристроях різного виду. Це можуть бути Smart TV, Blu-Ray плеєр, стаціонарний комп'ютер, ноутбук, планшет, смартфон або STB (приставка IDTV). За допомогою технології хмарного зберігання даних вся відеотека може прийняти віртуальний формат. Так, якщо раніше ви могли піти в гості і забути взяти з собою диск, то тепер, купивши фільм в цифровому форматі, досить увійти в свій аккаунт і насолоджуватися переглядом на будь-якому пристрої, що володіє необхідними технічними параметрами.

Всі сервіси мають різну внутрішню структуру. У більшої частини з них вибраний фільм потрапляє в розділ «Мої фільми». Перейшовши в цей розділ, користувач може оплатити свою покупку зручним для себе способом. Це може бути як банківська карта і смс повідомлення, так і різні платіжні системи Qiwi Гаманець Web Money та ін). Для зручності користувачів компанії надають різні додаткові способи оплати. Так, в сервісах Ростелеком рахунок за фільми зручно интергирован в рахунок за послуги зв'язку, який абонент отримує в кінці місяця. А в сервісі Play, за даними якого більшість користувачів сервісу воліють оплачувати фільми за допомогою банківської карти, кожен може використовувати цей спосіб оплати не тільки на веб-порталі та мобільних клієнтів, але і в додатку Play для телевізорів Smart TV.

Вибираючи той або інший сервіс, користувач отримує різні можливості. Наприклад, використовуючи Play, ви можете прив'язати свій обліковий запис до облікового запису в соціальній мережі, запросити друзів, рекомендувати або залишати відгуки про те чи іншому переглянутий фільм. Такий сервіс надають і інші платформи: приставка IPTV від Ростелеком інтегрована з Facebook, а сайт Zabava.ru можна пов'язати зі всіма популярними соціальними мережами.

Сервіси підтримують своїх користувачів, і, як правило, публікують рубрику запитань і відповідей, де можна знайти будь-яку потрібну інформацію або ж залишити повідомлення службу підтримки.

|