Чи потрібен телевізор Apple?
Microsoft, Nintendo, Sony, Google та інші компанії, які займаються виробництвом зомбоящиков, хочуть мати найпопулярнішою системою розваги у вітальні якщо не сьогодні, то завтра. «Розумні» телевізори, які видають вам фільми по запросу, дають можливість пограти, вийти в Інтернет, провести відеоконференцію, вимкнути світло в сараї і багато чого іншого - на них роблять величезні ставки, вважаючи, що саме ця платформа буде найбільш густонаселеною в майбутньому.
Насправді, якщо раніше ми писали про те, що Apple більше шансів зайнятися автомобілями, ніж телевізорами, зараз можна піти ще далі і зовсім звести нанівець необхідність виробництва «яблучних» зомбоящиков.
Чи працює час проти Apple? Чи багато втрачають купертиновцы, відкладаючи момент виходу на ринок телевізорів? Звичайно ж, немає. Причин багато.
Ігрові консолі не для ігорЯк відзначає CultOfMac, Xbox 360 від Microsoft вийшла більше семи років тому, і з тих пір компанія-виробник продала близько 70 мільйонів приставок. Ігрова консоль дозволяє вам грати, дивитися фільми, завантажувати потокові відео з Netflix та інших сайтів (якщо ви порядна людина і не ламаєте консоль в перший же день), серфіть Інтернет і створювати відеоконференції.
Досить свіже додаток Xbox SmartGlass дозволяє мобільним пристроям взаємодіяти з телевізорами. І навпаки. І що важливо, Microsoft вирішила підтримувати альтернативні платформи. Наприклад, перша Xbox SmartGlass для Android вийшло кілька тижнів тому. Це означає, що тепер ви можете тягати Xbox з кімнати в кімнату, завдяки нескладної магії під назвою Wi-Fi.
Додаток можна пристосувати як пульт дистанційного керування телевізором. На телефоні можна відображати статистику, поки ви граєте на телевізорі, або навіть задіяти смартфон як джойстик (за певних умов). Ви навіть можете набирати текст з телефону, використовуючи телевізор як монітор для роботи в Інтернеті.
Дуже скоро в App Store з'явиться версія Xbox SmartGlass для iOS.
Ходять чутки, що Microsoft розробляє Xbox 720 під кодовою назвою Durango, яка може вийти якраз до свят наступного року. Є думка, що в консолі не буде оптичного приводу (як у нових iMac, і всі з тих же причин).
Інші джерела повідомляють, що джойстик для Xbox 720 буде нагадувати Wii U - у нього буде сенсорний дисплей. І оскільки це схоже на правду, цілком можливо, що будь-яким контролером може стати мало-трохи пристойний смартфон або планшет.
Найкрутіші плітки, супутні Xbox 720, говорять про те, що Microsoft запатентувала ігровий метод, коли консоль створює в кімнаті доповнену реальність з допомогою проекторів, що дозволяє перетворити весь простір навколо, включаючи стіни, підлогу і стелю, в ігрову реальність. З'єднайте це з тим, що Kinect нібито настільки крута, що може читати по губах, і отримаєте щось дивовижне.
Що стосується Nintendo, то її система Wii U теж орієнтована на вітальні. Свої приставки компанія продає за 300 доларів, собі на збиток. Wii U поставляється з контролером під назвою GamePad, який сам по собі є планшетом, реанимирующим стару і загиблу ідею UltraMobile PC з кнопками і тачськріном по обом сторонам. Але сенс існування такого пристрою при сильному поширенні смартфонів і планшетів наближається до нуля. І оскільки Nintendo позиціонує свій контролер як «секретний елемент», який може робити окремі речі покруче планшетів, ця система буде нищівного провал. Загальна концепція взаємодії планшетів і телевізорів стає універсальної, тому не використовувати її - ГРЕШНОВАТО. При всьому цьому приставка від Nintendo має практично такий же набір функцій, як і Xbox 360.
Sony Playstation 3, знову ж, дає можливість завантаження фільмів з PlayStation Store, причому сама компанія встигла натякнути на обмежену співпрацю з різними компаніями з частини мобільного інтерактивності. Що виходить на виході? Sony схожа на рослина, забите бур'янами і її роль у вітальнях завтрашнього дня зводиться лише до виробництва і продажу занадто дорогих телевізорів.
«Розумні» телевізори не особливо розумніПлатформа Google TV, популярна серед деяких особливо завзятих фанатів Android, є нічим в найширшому сенсі слова на споживчому ринку, але розумно припустити, що Google буде підтримувати її до переможного кінця.
Ключова функція системи - вона працює на Android і легко налаштовується виробниками телевізорів. У поєднанні з тонким налаштуванням, властивої Google, а також великою кількістю альтернативних розробників, Google TV може стати дуже популярною платформою. Коли-небудь.
Найбільші корейські і японські виробники телевізорів пропонують Google TV у наборі власних функцій своїх «Smart TV», але це здебільшого для захисту від Google. Ви коли-небудь бачили, щоб люди розважалися у вітальні перед телевізором саме з допомогою Google TV?
Вітальня майбутнього
Відкинемо довгий список гравців і широке різноманіття підходів і технологій і спробуємо чітко і ясно уявити вітальні майбутнього. Точніше - інформаційно-розважальні системи, якими вони будуть оснащені. Завтрашні телевізори будуть робити все.
Вони будуть комп'ютерами, підключеними до Інтернету, ігровими консолями, мультимедійними системами, відеотелефонами, а також будуть керовані безліччю довільних пристроїв із сенсорними дисплеями. Ну і, звичайно ж, всі вони будуть оснащені без двох хвилин фантастичними користувацькими інтерфейсами і працювати від сили думки.
Новий телевізор повинен буде зруйнувати стіни між типами інформації і типами споживачів. Наприклад, ви не подасте вголос: «Бетмен», і телевізор моментально видає останні версії фільму «Темний лицар», які доступні онлайн. Потім він пропонує сходити в найближчий кінотеатр, щоб подивитися кіно з банкою попкорну. Потім - ігри, мультфільми, шоу, комікси, які можна завантажити на планшет, чорний плащ, який можна замовити на eBay і багато іншого.
Apple встигає вступити в груЄ дві причини, які говорять про те, що Apple достатньо часу, щоб вступити, а після і домінувати, тобто хостинг у вітальнях майбутнього.
Перша: ніхто, крім Microsoft, нічого не робить. Всі інші гравці на ринку роблять погані спроби або серйозно спотикаються, що зводить їх шанси на лідерство до нуля.
Друга: питання зовсім не у входженні. Вартість, скажімо, Xbox і Wii U - 300 доларів. Куди більш серйозною перешкодою є контент. Основним фактором, який буде утримувати людей в екосистемі «вітальні» - це контент, а не шматок скла, металу і пластмаси під назвою «приставка».
Якщо Apple випустить убивче рішення протягом року, двох або навіть трьох, чи воно вразить користувачів, які вже серйозно вклалися в існуючі платформи. І навряд чи вони почнуть все спочатку і забудуть всі ті долари, які влили в свої Xbox і Wii U.
Ну або вони можуть додати систему Apple до своєї. Чому б і ні?
Щоб досягти успіху на ігровому ринку, Apple потрібно вийти на ринок з рішенням, яке значно перевершує всі існуючі, в будь-який час в найближчі кілька років. Єдине, що не потрібно Apple - це набір Apple TV. Жоден із серйозних конкурентів Apple не виробляє подібні речі. І в будь-якому разі, якщо Apple зробить телевізор, йому знадобиться окрема коробочка.
Варто відзначити, що в Apple вже є всі складові частини для платформи під назвою «вітальня»: мобільний (iOS-пристрої), космічний інтерфейс (Siri), магазин контенту (iTunes) і хмарне сховище (iCloud).
Найбільшою перешкодою для Apple може бути бажання тримати все під контролем. Можна ще переживати на тему того, що Apple не захоче включати оптичні носії, аргументуючи це тим, що контент потрібно завантажувати тільки з iTunes. Також можна переживати на тему FaceTime: ніхто не буде викидати домашній телефон заради FaceTime, якщо при цьому він зможе телефонувати тільки іншим користувачам Apple.
Ще однією цікавою можливістю для Apple є телевізори з ультрависокої чіткістю від LG і Sony. Вони дуже дорогі. Моделі від цих двох виробників коштують більше двадцяти тисяч доларів. Це означає, що через два роки вони будуть коштувати в межах п'яти, а через три - в межах трьох тисяч доларів. Вони оснащені Wi-Fi і підтримують пасивне відображення.
Пройде революція кабельного і супутникового мовлення, перш ніж ці телевізори почнуть повністю задіяти свій надчіткий потенціал. Apple намагається бути лідером в плані вирішення в сфері ноутбуків і планшетів. Можливо, є сенс робити це ж на ринку телевізорів - не в плані зомбоящиков, а в плані контенту. Apple може стати першою на ринку компанією, яка буде надавати по-справжньому якісний контент.
Підводячи підсумки, варто сказати, що Apple ще багато часу, щоб вийти на цей ринок. Я не гарантую, що вона переможе - перемога цілком може дістатися Microsoft. Куди цікавіше питання, як будуть виглядати вітальні майбутнього. І знаєте, я дуже хотів би, щоб саме Apple доклала руку до вирішення цього питання.