“Розумним” телевізорів потрібна оптика!
Високий технологічний рівень сучасних телевізорів з функцією Smart TV вимагає відповідних каналів зв'язку, що забезпечує якісну передачу “важкого” контенту і реалізацію повного спектру користувальницьких сервісів. Поширений спосіб з використанням “міді” не в змозі задовольнити запити “розумного” ТБ. Тут потрібні інші мережі, такі як, наприклад, GPON, реалізована в Москві компанією МГТС.
Одна з головних тенденцій останнього часу на ринку споживчої електроніки - тісна інтеграція цифрового телебачення та інтернету. Ті фахівці, які ще 10-15 років тому передбачали швидкий занепад сегмента телевізорів, “провалилися”: ТБ-приймачі сьогодні переживають воістину друге народження, стаючи головними пристроями в сучасному “розумного будинку”. Телебачення виключно у нових пристроях відходить на другий план, поступаючись місцем розважального контенту, одержуваному через Мережу. Smart TV, або Connected TV, - функція, що дозволяє передати на екран телевізора за допомогою інтернету аудіо, відео, фото та інші дані. Користувач Smart TV отримує доступ до різних сайтів, програм і онлайн сервісів (новини, карти, відео за запитом, онлайн-кінотеатр і ін.).
На сьогодні функція Smart TV і її аналоги реалізовані в десятках моделей телевізорів провідних виробників - Philips, Samsung, LG, Panasonic і т.д. У них запропоновано принципово інша модель управління: вже немає необхідності в класичному пульті ДУ - ця роль відведена смартфонів і планшетів на базі iOS або Android, достатньо лише завантажити на персональний пристрій спеціальний додаток через магазин AppStore або Google Play. Для ряду смартфонів Nokia відповідну утиліту можна завантажити в магазині Ovi. Завдяки технології SimplyShare забезпечується зв'язок “розумного” телевізора з усім спектром пристроїв, що підтримують Wi-Fi.
Епоха Smart TVЕра “розумних” телевізорів почалася кілька років тому. За даними дослідницької компанії NPD DisplaySearch, функцію Smart TV підтримував кожен п'ятий телеприймач, проданий у I кварталі 2012 р. У Японії частка “розумних” ТБ в постачаннях досягла 36%, у Китаї 30%, у Західній Європі-29%. Такі пристрої здатні надавати доступ не тільки до публічних ресурсів (на зразок YouTube), але і до сервісів локальних операторів: Hulu в США, BBC iPlayer у Великобританії, AcTVila в Японії і т.д.
Росію також не обійде стороною бум на “розумних” телевізори. За підрахунками компанії j'son & Partners Consulting, в 2011 р. в нашій країні було продано близько 0,5 млн пристроїв з функціями Smart TV на суму приблизно в 15 млрд руб. Темпи зростання їхніх продажів у грошовому вираженні в 6,6 разів перевищили аналогічний показник ринку традиційних телевізорів. За підсумками 2014 р. аналітики прогнозують зростання продажу телевізійної техніки Smart TV в Росії до 2 млн штук.
За оцінками J'son & Partners Consulting, на Smart TV в 2011 р. довелося близько 10% від всіх продажів телевізорів в Росії. Аналітики відзначають, що це приблизно відповідає загальносвітової структурі ринку.
За даними аналітиків, за підсумками першого півріччя 2012 р. ціни на Smart TV зрівнялися між різними виробниками і складали від 30 до 38 тис. руб. Згідно з опитуванням користувачів Smart TV, проведеним J'son & Partners Consulting серед жителів Москви і Московської області, найбільш популярною функцією в таких пристроях є відео для бізнесу: їх регулярно використовують 74% респондентів. З відеохостингів найбільш популярним є додатком YouTube, серед інтернет-кінотеатрів - ivi.ru, а серед додатків телеканалів - “НТВ Плюс”.
В якості причини купівлі Smart TV більшість опитаних - 44% - називають перевагу у функціональності над звичайними телевізорами. Також популярним варіантом відповіді є бажання спробувати функцію доступу в інтернет. Близько 85% респондентів, охочих придбати телевізор в найближчий рік, планують купити саме Smart TV, повідомляють в J'son & Partners Consulting.
Надійна основаSmart TV припускає доставку користувачеві “важкого” контенту, включаючи відео у форматі 3D. Для цього необхідний широкий інтернет-канал з стійким з'єднанням і гарантованою якістю обслуговування. Таким вимогам не може задовольнити найбільш поширена сьогодні технологія Ethernet, яка передбачає використання мідного кабелю. Найнадійніший канал для «розумного» телеприймача забезпечує оптоволоконна мережа.
Серед проектів лідерів ринку ІТ-прикладом може служити ініціатива компанії Google. У липні 2012 р. інтернет-гігант приступив до реалізації глобального проекту по доставці своїм передплатникам HD-контенту через оптоволоконні мережі. Першими скористатися новим сервісом зможуть жителі американського Канзас Сіті -. Мережа надшвидкого інтернету Google Волокно з пропускною спроможністю 1 Гбіт/с дозволяє Google передавати потік телевізійних каналів у відмінному Full HD (1080p) дозволі. Клієнти також отримують ТБ приставку з вбудованим жорстким диском об'ємом 2 ТБ, на який зможуть записувати потоки контенту. У комплект послуги входить планшет Google Nexus 7 - його можна використовувати в якості пульта дистанційного керування.
Є і в МосквіСерйозний проект створення оптоволоконної мережі стартував у Москві в 2011 р. Компанія МГТС реалізує в столиці GPON (GigabitPON, Gigabit-capable Passive Optical Network) - гігабітну пасивну оптичну мережу з гарантованою якістю обслуговування. Технологія GPON дозволяє по одному оптичному кабелю, проведеним в квартиру, надавати абонентові послуги сучасного цифрового телефонного зв'язку, цифрового ТБ, високошвидкісного доступу в інтернет.
Компанія МГТС щотижня підключає до GPON ще 150 багатоквартирних будинків
У GPON оптична лінія йде від станції квартиру абонента, що гарантує високу якість доставки тб-контенту. У операторів будинкових мереж використовується технологія Ethernet, в якій канал ділиться між всіма користувачами в під'їзді/будинку. У вечірній час, коли всі користуються інтернетом одночасно, швидкість доступу до мережі інтернет може знижуватися. За технологоии GPON до кожного абонента йде оптичний кабель, тобто весь ресурс кабелю виділяється абоненту для забезпечення гарантованих параметрів доступу до мережі інтернет на швидкості до 200 Мбіт/с (максимальна пропускна сдобность - до 1 Гбіт/с ). Серед можливостей GPON, які відкриваються перед абонентами, - перегляд телебачення високої чіткості, можливість записувати фільми в режимі онлайн, замовляти фільми з відеотеки і дивитися канали HDTV без зниження швидкості доступу в інтернет. При підключенні інтернету за GPON абонентові надається в користування оптичний модем з вбудованим модулем Wi-Fi, що дозволяє швидко організовувати свою домашню бездротову мережу. Компанія також заявляв, що ширина каналу дозволить надавати абонентам послуги відеоспостереження, пожежна та охоронна сигналізації, телеметрії.
Швидко і широкоЩотижня фахівці компанії МГТС звітують про підключення до 150 багатоквартирних будинків. За прогнозами фахівців оператора, до кінця 2012 р. мережа GPON охопить в цілому 1,5 млн квартир. У 2014 році технічну можливість підключення до сучасної оптоволоконної мережі отримають понад 4,4 млн абонентів. A в 2015 році мережа GPON стане доступна у всіх московських домогосподарствах.
На основі GPON компанія МГТС вже реалізує ряд великих проектів, спрямованих на розвиток інфраструктури в Москві. Серед них проект забезпечення Інтернетом всіх столичних освітніх установ (близько 4500 об'єктів), організація системи відеоспостереження в усіх московських школах, a також відеоспостереження в місцях масового скупчення громадян, подъездное і дворове відеоспостереження в чотирьох районах Москви.
Як запевняють в МГТС, незважаючи на таке масштабне використання мережі, її потужності з лишком вистачить на інші напрямки, в тому числі масове використання абонентами “розумного” телебачення. “Перехід абонентів від “міді” до оптичних каналів зв'язку дозволить їм використовувати майже на 100% рівень сучасних можливостей домашнього телевізора завдяки практично не обмеженою пропускної здатності каналу в квартирі абонента”, - відзначає генеральний директор компанії МГТС Андрій Єршов.
Автор: Андрій Арсентьєв