Menu

Розвиток технології Smart TV (“розумних” телевізорів) вимагає перегляду основ традиційної концепції телевізійного мовлення.

Развитие технологии Smart TV (“умных” телевизоров) требует пересмотра основ традиционной концепции телевизионного вещания.

Розвиток технології Smart TV (“розумних” телевізорів) може зажадати вже найближчим часом істотного перегляду основ традиційної концепції телевізійного мовлення, вважає Костянтин Биструшкін, заступник генерального директора ЗАТ “МНИТИ”.

Як зазначив Костянтин Биструшкін на VI міжнародної науково-технічної конференції “Сучасні телевізійні технології. Стан та напрямки розвитку” (організатор ЗАТ “МНИТИ”), традиційно практично всі прогнози, пов'язані з телебаченням, ґрунтувалися головним чином на аналізі тенденцій розвитку технологій стиснення та кодування сигналів звуку і зображення, а також радіочастотних методів модуляції і технології доведення телевізійного сигналу до абонента за мереж ефірного та кабельного телебачення (з недавніх пір ще і по мережі Інтернет). Приймальня же апаратура завжди перебувала поза аналізу, так як умовно представлялася у вигляді якихось “чорних скриньок”, що виконують роль пасивних приймачів телевізійних сигналів. Однак сучасний “розумний” телевізор явно переріс ті вузькі рамки, які йому відводилися в традиційній системі телевізійного мовлення. І справа навіть не в технічної можливості підключення до Інтернет, справа в новому концептуальний підхід.

“Виробники телевізорів застосували нову концепцію, яку першою запропонувала компанія Apple, - відзначив К. Биструшкін. - Крім виробництва апаратури, компанії стали контент-провайдерами - створили для своїх замкнутих платформ Smart-телевізорів медіапортали і продають через них медіапродукти. Вони викуповують авторські права виробників контенту і вкладають у це величезні гроші. Сильний хід! Крім того, що телевізор має можливість інтегруватися в домашню мультимедійну мережа, сама можливість вибирати контент з магазину додатків виявилася настільки зручна, що у всьому світі спостерігається вибухоподібне зростання продажу телевізорів Smart”.

Сьогодні вже можна говорити про 2-м поколінні Smart-телевізорів, який розвивається в трьох головних напрямках - “розумне управління”, “розумний контент”, “розумний інтерфейс”. Завдяки медиапорталам вдалося забезпечити глядачеві персональне телебачення: кожен глядач вибирає цікаві програми і формує під себе інформаційний простір, причому телевізори пізнають глядача по обличчю і переконфигурируют керуюче меню, забезпечуючи той інформаційний простір, який цього глядачеві потрібно; технології Smart TV і стрімкий розвиток хмарних технологій дозволяє власникам цих телевізорів отримувати практично необмежені обсяги персоніфікованої інформації. Як відзначив К. Биструшкін, ряд виробників “розумних” телевізорів вже створюють “человеческо-орієнтований” інтерфейс, який дозволяє здійснювати управління за допомогою жестів або голосу.

В цілому, вдосконалення телевізійних технологій призвело до того, що параметри сучасних серійних і, особливо, перспективних телевізорів починають значно перевершувати можливості мовних компаній в частині забезпечення якості зображення. Так, у січні 2013 р. очікується фінальна версія нового стандарту цифрового відео High Efficiency Video Coding - HEVC (Н.265). Передбачається, що з його впровадженням почнеться масовий перехід на системи високого дозволу - 4К (3840х2160 пікселів) і 8К (7680х4320 пікселів).

За словами К. Биструшкіна, перспективні телевізори відкривають практично необмежені можливості для нового витка еволюції індустрії розваг з переходом до небаченого раніше рівня віртуальної реальності з тривимірним зображенням надвисокої роздільної здатності і персоналізацією інформаційного поля для кожного глядача при повній інтерактивності отримання гігантських обсягів інформації в бездротових мережах широкосмугового доступу. “Завдяки стрімкому вдосконалення “розумних” інтерактивних терміналів, які ми за звичкою називаємо телевізорами, створюється велика інформаційна всесвіт”, - впевнений Костянтин Биструшкін.

Учасники VI міжнародної науково-технічної конференції “Сучасні телевізійні технології. Стан та напрямки розвитку” (організатор ЗАТ “МНИТИ”) розглянули широке коло концептуальних і прикладних питань розвитку мереж телемовлення: стан і перспективи впровадження цифрового телевізійного мовлення в Росії і за кордоном до 2020 р.; телебачення високої (HDTV) і надвисокої (Ultra HDTV) чіткості; перспективи розвитку стереоскопічного 3D телебачення; нові алгоритми стиснення відеосигналів H.265; стан розробок вітчизняних стандартів для приймального обладнання DVB-T2; технології «розумного» (Smart TV) телебачення; особливості частотного планування мереж телевізійного мовлення при переході на цифрові методи передачі телевізійних сигналів; проблеми, що виникають при створенні вітчизняних приймачів цифрового телебачення DVB-T2; перспективи створення вітчизняної елементної бази для апаратури цифрового телебачення; створення на основі мереж цифрового телемовлення багатофункціональних мультимедійних служб, з наданням послуг високошвидкісного доступу в Internet, відео на замовлення (VоD), HbbTV, OTT та ін.; професійне телевізійне обладнання.

В рамках конференції була організована виставка інноваційних цифрових телевізійних технологій. Зокрема, демонструвався дисплей Ultra HDTV з дозволом 4К (ЗАТ «МНИТИ»), панорамна ТБ камера кругового огляду і цифрова радіолінія HDTV (ЗАТ «МНИТИ»), цифровий телевізійний радіоканал БПЛА з «нульовий» затримкою відеосигналу (ЗАТ «Елекард девайсез»), зразки та прототипи масових моделей цифрових приставок і цифрових телевізорів формату DVB-T2 (ЗАТ «МНИТИ», ВАТ «Ставропольський радіозавод «Сигнал»», ЗАТ «Елекард девайсез»), у тому числі на основі вітчизняних НВІС цифрового декодера (ЗАТ НТЦ «Модуль»).

Крім того, в рамках конференції ЗАТ «МНИТИ» і ВАТ «Триаксесс Віжн» вперше в світі продемонстрували передачу стереоскопічного відеосигналу 3D по мережах зв'язку 4-го покоління LTE.

За матеріалами VI міжнародної науково-технічної конференції “Сучасні телевізійні технології. Стан та напрямки розвитку” підготувала Лілія Павлова.

|