Menu

Компанія J'son and Partners Consulting представила результати дослідження впливу наявності сервісу Smart TV на вибір покупця.

Компания J’son & Partners Consulting представила результаты исследования влияния наличия сервиса Smart TV на выбор покупателя.

Російський ринок телевізорів Smart TV

За підсумками 2011 року обсяг продажу телевізорів Smart TV в Росії становив близько 10% ринку, що повністю відповідає структурі світового ринку телевізорів. За прогнозами J'son & Partners Consulting, в 2014 році обсяг продажу телевізорів Smart TV в Росії складе не менше 2 млн проданих одиниць. За підсумками 2011 року в Росії було продано 0,5 млн телевізорів Smart TV на 21 млрд рублів. Більше 40% доходів ринку довелося на телевізори марки Samsung. Також в Топ-3 лідерів продажів входять виробники Panasoniс і LG. Темп приросту продажу телевізорів Smart TV в Росії грошовому вираженні в 6,6 разу перевищив аналогічний показник ринку традиційних телевізорів.

Компания J’son & Partners Consulting представила результаты исследования влияния наличия сервиса Smart TV на выбор покупателя.

Експерти J'son & Partners Consulting оптимістично оцінюють комерційні можливості телевізорів нового покоління. Світові поставки телевізорів в 2011 році склали приблизно 250 млн шт, тоді як Smart TV було випущено близько 25 млн, що практично ідентично російської структурі ринку: 4,3 млн і 0,47 млн відповідно. За прогнозами дослідницької компанії TRI, до кінця 2014 року обсяг продажів Smart TV досягне позначки в 124 млн проданих одиниць, що становитиме 31% ринку.

Спираючись на той факт, що структура російського ринку телевізорів повторює світової, а темпи приросту обсягів продажів Smart TV в Росії суттєво випереджають темпи приросту традиційних телевізорів, експерти J'son & Partners Consulting прогнозують, що в 2014 році обсяг продажу телевізорів Smart TV в Росії складе не менше 2 млн проданих одиниць.

Фактори, що впливають на ухвалення рішення про покупку Smart TV телевізора.

Фахівці J'son & Partners Consulting провели онлайн-опитування населення із залученням респондентів на спеціалізованих форумах, присвячених Smart TV, а також на інших інтернет сайтах (за допомогою банера-запрошення взяти участь в опитуванні як користувачів Smart TV, так і тих, хто знає про такі телевізорах, але ще не їх придбав)

Цільова аудиторія - жителі Москви і Московської області, які мають будинку телевізор Smart TV або знають, що він собою являє.

Терміни дослідження - жовтень 2012 року.

В результаті опитування були виявлені основні фактори при ухваленні рішення про покупку Smart TV, а саме те, що концепція Smart TV знаходиться на початковому етапі розвитку ринку і є новим трендом в інтеграції доступу в інтернет-сучасні пристрої.

За частотою використання самою популярною функцією серед власників Smart TV є відео для бізнесу: 74% респондентів відзначили їх регулярне використання.

Найпопулярніші програми на думку користувачів:

  • Серед відеохостингів - YouTube
  • Серед інтернет-кінотеатрів - IVI
  • Серед додатків телеканалів - НТВ-Плюс.

Топ-3 жанрів відеоконтенту за популярністю серед володарів Smart TV:

 

  • Зарубіжні фільми/серіали
  • Вітчизняні фільми/серіали
  • Третє місце розділили двоє жанру: дитячий музичний відеоконтент.

Самої непопулярною функцією Smart TV серед власників є тематичні додатки - лише 21% респондентів підтвердили її регулярне використання. Більшість тематичних додатків є додатковими і встановлюються на телевізор з магазину додатків. 20,6% власників Smart TV купували платні програми.

Як показало дослідження, лише 10% власників Smart TV не користується його функціями. Основною причиною є їх слабка функціональність, яку користувачі компенсують, безпосередньо з'єднуючи свій телевізор з комп'ютером.

За підсумками опитування, проведеного J'son & Partners Consulting, найбільш популярною функцією Smart TV серед потенційних покупців (людей, що розглядають можливість придбання такого телевізора) є «пошук в Інтернеті», що відрізняється від реальних переваг споживачів Smart TV, для яких найважливішою функцією сучасних телевізорів є відео для бізнесу. На думку J'son & Partners Consulting, розбіжність обумовлено тим, що тільки після покупки такого пристрою користувачеві в повній мірі стає очевидним основна перевага Smart TV - можливість вибору відеконтента з багатих і постійно поповнюваних бібліотек відеохостингів, інтернет-кінотеатрів і телеканалів і перегляду його на великому і якісному екрані сучасного телевізора.

Компания J’son & Partners Consulting представила результаты исследования влияния наличия сервиса Smart TV на выбор покупателя.

Джерело реклами, обізнаності про функціонал Smart TV

Основним джерелом реклами/обізнаності про функціонал Smart TV є Інтернет. Третина респондентів відзначає недолік інформації в магазинах і слабку компетентність продавців. Лише 6% опитаних вважають, що продажі Smart TV організовано на високому рівні.

Більшість респондентів дізналися про функціонал Smart TV в Інтернеті. Другим за популярністю джерелом реклами стали знайомі або друзі. Найслабшим джерелом реклами є друковані ЗМІ і оффлайн-магазини. 28% опитаних вважають, що в торговельних точках недостатньо інформації про таких телевізорах; 30% оцінили, що продавець-консультант слабо орієнтувався в можливостях Smart TV.

Компания J’son & Partners Consulting представила результаты исследования влияния наличия сервиса Smart TV на выбор покупателя.

Соціальні сервіси затребувані як серед володарів Smart TV, так і серед потенційних покупців. Найпопулярнішим додатком, на думку респондентів, є Skype.

Як наслідок, 44% респондентів вважають, що виробникам і продавцям сучасних телевізорів слід краще навчити торгових фахівців, щоб ті більше розповідали про функціональності Smart TV. 38% вважають, що необхідно більше рекламувати продукт.

Більшість власників телевізорів Smart TV купили свій телевізор в цьому році - 58%. Торік Smart TV придбали лише 20% респондентів. Телевізори дворічної давності є лише 5% опитаних. В якості причини купівлі Smart TV більшість респондентів - 44% - називають перевагу у функціональності над звичайними телевізорами. Також популярним варіантом відповіді є бажання спробувати функцію доступу в Інтернет.

Серед тих, хто тільки планує придбати новий телевізор в найближчий рік, абсолютна більшість розглядають моделі з функцією Smart TV.

Компания J’son & Partners Consulting представила результаты исследования влияния наличия сервиса Smart TV на выбор покупателя.

Перевагу звичайного ТБ-приймача телевізору Smart TV пов'язано, насамперед, з відсутністю потреби у функціях Smart TV. Другою важливою причиною респонденти вважають високу вартість, і лише 14% опитаних вважають, що в сучасних Smart TV ще недостатньо корисних функцій.

За підсумками опитування, проведеного J'son & Partners Consulting, жодна з функцій Smart TV, доступних на даний момент, не була названа більшістю респондентів необов'язковою. Користувачі і потенційні покупці зацікавлені в розширенні функціоналу Smart TV як в частині відеопріложеній, так і в частині соціальних сервісів та ігор.

Експерти J'son & Partners Consulting оцінюють ринок продажів Smart TV як перспективний, що обумовлено наступними факторами:

 

  • Висока ступінь зацікавленості користувачів у об'єднанні функцій телевізора і комп'ютера для перегляду на одному пристрої;
  • Розширення виробниками функціональності своїх Smart TV телевізорів: збільшення асортименту наданих функцій, розширення контенту, доступного для перегляду;
  • Щорічне збільшення цільової аудиторії завдяки зниженню цін на Smart TV (за підсумками першого півріччя 2012 року ціни на Smart TV зрівнялися між виробниками і складали від 30 до 38 тис. рублів);
  • 85% респондентів, охочих придбати телевізор в найближчий рік, планують купити Smart TV.
|