LG Electronics готує революцію додатків Smart TV.
Content-Review.com - У рамках що проходив минулого тижня міжнародного форуму розробників Apps4All компанія LG Electronics провела свою дискусійну панель, присвячену Smart TV. Ця платформа вже переросла позицію розширеного доступу телевізора до інтернету і потихеньку стає новим сегментом екосистеми додатків на правах серйозного гравця.
Дискусії не вийшло, а ось доповіді співробітників LG, як російського, так і корейського офісів, з одного боку, були банальними для тих, хто відвідує подібні заходи часто, а з іншого боку, дозволили заглянути в майбутнє платформи. Спікери зосереджували увагу аудиторії на те, що було досягнуто консорціумом Smart TV і наскільки цей ринок перспективний з точки зору розробки додатків, а уважна аудиторія вычленяла прозорі натяки на те, що буде відбуватися з платформою в майбутньому.
Успіх екосистеми розробки додатків залежить від кількох важливих факторів. Перший з них - кількість потенційних користувачів, і в цьому напрямку платформа Smart TV розвивається досить бадьоро. Згідно з показаним на презентації графіками, в цьому році буде продано 65 мільйонів телевізорів, на яких можна буде запускати програми. Ця цифра не повністю відображає потенціал - можливості Smart TV стають доступні власникам простих телевізорів, якщо до них приєднуються медіа, blu-ray плеєри та інші телевізійні приставки. Новий телевізор купується в сім'ю рідко, і виробники це розуміють, а ось збільшити проникнення через додаткові пристрої можна і без оновлення самого телевізора.
Другий фактор - сумісність платформ Smart TV. По суті, це збірка операційної системи з графічною оболонкою, і раніше кожен виробник мав власну платформу. У червні цього року виробників споживчої електроніки Philips, LG і Sharp організували “Альянс Smart TV”, декларуючи спільну роботу над платформою і забезпечення сумісності між своїми “розумними телевізорами”. Це, безумовно, правильний крок, який дозволяє всім гравцям ринку програм для телевізорів значно знизити свої витрати. За словами представників LG, разом учасники альянсу займають більшу частину ринку.
Третій фактор - забезпечення зручного і доступного способу оплати як самих додатків, так і покупок всередині них. На жаль, на сьогодні це - найслабша ланка у всесвіті Smart TV. Особисто мені так і не вдалося завершити реєстрацію кредитної картки для оплати додатків на власному телевізорі, благо деякі з розробників додатків успішно використовують веб інтерфейс своїх сервісів і мікро-платежі на основі платних SMS. Наприклад, інтернет-кінотеатри дозволяють увійти з телевізора в власний обліковий запис, налаштований на комп'ютері, а додаток “НТВ+” пропонує сплатити перегляд трансляції з допомогою premium-SMS.
Щоб ринок додатків для телевізорів був ринком, потрібно не тільки забезпечити якісний і зручний біллінг, але і, власне, додатки, які користувачі телевізорів хотіли б придбати. Спікери LG дали орієнтири розробникам - користувачі додатків Smart TV ліниві і хочуть розваг, причому, якщо звернутися до жанрів, то спікери LG рекомендували звернути увагу на розважальні, соціальні та сімейні програми. У кращих традиціях Купера, спікери говорять про цілях розважати, навчати, інформувати, і про особливості - користувач сидить на дивані в розслабленому стані, в зручній позі, екран дуже великий, а відстань до нього близько 3,5 метрів.
З доповідей співробітників LG можна було виділити цікаві дані про те, як саме компанія збирається не просто лідирувати на ринку програм для Smart TV, але і формувати цей ринок . Корейська компанія, як і їх закляті друзі-колеги з Samsung, має міцні позиції не тільки на ринку споживчої електроніки, але і на ринку смартфонів і портативної електроніки. Тому всі переваги, про які я розповім нижче, навряд чи залишаться унікальними в довгостроковій перспективі, більш того - аналогічні сервіси (крім, мабуть, пульта LG) вже є у конкурентів. Питання лише в тому, наскільки швидко вони будуть реалізовані.
Перша і головна перевага LG перед конкурентами - пульт MagicMotion. Навряд чи хто не чув про цю “чарівної палички”, але якщо раптом - це пульт з вбудованим гіроскопом, за своїм функціоналом досить близький до джойстика Wii. Завдяки наявності такого пристрою в стандартній поставці всіх телевізорів LG Smart TV у розробників з'являється можливість використовувати цей унікальний для телевізорів маніпулятор.
Друга важлива особливість LG - майбутня третя версія платформи з відповідним SDK. Головною фішкою нової версії стане не тільки підтримка зовнішніх накопичувачів даних. Це дозволить розробникам включити до програми, особливо ігри, можливість збереження прогресу користувача, а також використовувати зовнішній контент в роботі додатків.
Наприклад, з ’ явиться можливість створити медіа плеєр, який дозволить відтворювати ті файли, які не розуміє вбудований плеєр телевізора. Зокрема, попереднє покоління LG Smart TV не могла відтворювати відео файли зі звуковою доріжкою DTS. Тепер може з'явитися стороннє додаток, здатний вирішити цю проблему. Для стриминговых сервісів з'явиться можливість кешування контенту на стороні користувача, що зробить сервіси більш зручними.
Ще одна особливість третьої версії SDK - підтримка взаємодії телевізорів і медіа-плеєрів зі смартфонами LG. Цієї особливості ні спікери, ні більшість аудиторії не приділили великої уваги, але якщо ідея буде доведена до логічного реалізації, то у LG з'явиться унікальна можливість поборотися не тільки з комп'ютерами, чиї сервіси вже прижилися на Smart TV, але і ігровими консолями. Тільки уявіть - вся гра рендится і запускається на смартфоні, чиї технічні характеристики давно обігнали не тільки начинку телевізорів, але навіть ігрові консолі минулого покоління. Телевізор виступає в якості монітора, а джойстиком служить або сам смартфон, або простий джойстик для комп'ютера, підключеного до смартфону за Wi-Fi або Bluetooth. Якщо врахувати той факт, що Sony зробила можливим запуск ігри для PlayStation на смартфонах Android, з'являється футуристична картина майбутнього, в якій ігровим консолі місця немає.
Але не варто надто вірити в те, що все це відбудеться в найближчому майбутньому. SDK 3.0 для LG Smart TV з'явиться тільки в 2013 році, а всі описані можливості - лише моя інтерпретація пари рядків у слайді презентації корейської спікера LG. Але погодьтеся - потенціал надихає.
Як я вже говорив, дискусії не вийшло – не вистачило часу, але деякі подробиці про фінансовий потенціал платформи Smart TV все-таки вдалося отримати завдяки питань із залу. По-перше, вже в другій версії SDK з'являється можливість розміщення в додатках реклами і прийому платежів всередині додатків. По-друге, кожна 10-15-е додаток (саме так) в магазині LG Apps - платне. По-третє, LG охопила всі бізнес моделі, важливі для розробників - традиційно платні, безоплатні з рекламою та безкоштовні з платежами.
Десь наприкінці виступу LG анонсувала другий конкурс серед розробників додатків для Smart TV з значним призовим фондом. На жаль, попередній конкурс виявив переможців за принципом “кращі з гірших”, але є слабка надія, що поточна версія SDK і потенціал платформи дозволять залучити не тільки випадкових, але і креативних розробників.