Ринок розумних (Smart TV) телевізорів зростає
По дослідженню DisplaySearch, проникнення «розумних» телевізорів на ринок перевищить 50% вже наступного року. Зростання в поточному році випереджає всі прогнози аналітиків, так і в Росії всього за два місяці він становив 5%, зараз частка продажів Smart TV перевищує 20%. Споживачі сприймають онлайн-сервіси на екрані ТБ прихильно, тому виробники стрімко нарощують функціональність телевізорів, а також представляють дані можливості в більш дешевих моделях телевізорів. Типовий розумний телевізор на сьогодні відтворює медифайлы з цифрових носіїв і безпосередньо з інтернету, здатний обмінюватися контентом з пристроями в домашній мережі, наприклад, на його екран можна вивести відео, яке зберігається на смартфоні. Також зі смартфона можна керувати телевізором, розшукуючи пульт ДУ. На Smart TV встановлюються програми, так само, як на планшет або телефон. Їх функціональність різна - від спілкування в Skype, показу тих або інших фільмів і передач до ігор і спілкування в соцмережах. Новинками цього року стали багатозадачність, здатність телевізора транслювати телепередачу з цифрового тюнера на мобільні пристрої, а також вбудований веб-браузер. Для користування останнім Philips навіть створила дотепний пульт ДУ, з одного боку якого розташовані традиційні кнопки, а на тильній стороні є невелика QWERTY-клавіатура.
Популяризується дотепне застосування 3D-технології, коли замість об'ємного зображення телевізор показує дві абсолютно різних 2D-картинки різних членам сім'ї. На одному і тому ж екрані батьки бачать, наприклад, фільм, а діти - свою гру на Xbox. В обох випадках зображення займає весь екран, від глядача потрібно лише надіти-3D окуляри. Оскільки за найбільший екран в будинку найчастіше йде боротьба в родині, можливість такого його спільного використання залишає меншим екранів (комп'ютерів в першу чергу) більш вузьку сферу застосування. Подібна технологія втілена в серіях LG LM8600, Philips PFL6900, моделях Thomson і інших виробників.
На шляху до розумного телевізійному майбутньому виробникам доведеться подолати важливу проблему відсутності єдиного стандарту. Хоча функціональність Smart TV приблизно однакова в усіх виробників, технології різні у Panasonic, Sony, Samsung. В результаті кожен онлайн-сервіс, наприклад, кінотеатр, повинен окремо програмуватися для кожного виробника ТБ. А от LG, Philips і Toshiba вже об'єдналися в Smart TV Alliance, до якого приєдналися виробники ТБ-чіпів Qualcomm і Mstar, виробник спеціалізованих браузерів Obigo і, що найцікавіше, творець рекламної видеоплатформы YuMe. Останнє вкрай важливо, оскільки раніше у ТБ-сервісів була лише одна модель монетизації - прямий продаж додатків.
Незважаючи на те, що основна перевага SmartTV - можливість гнучкого доступу до онлайн-бібліотекам, відео і цифровим трансляцій - поки реалізується далеко не повною мірою, практична користь «розумних» телевізорів і конкуренція з комп'ютерами очевидна вже сьогодні. Повсюдна підтримка DLNA і Wi-Fi дозволяє безпосередньо передавати відео, фото і музику з одного домашнього пристрою на інший, а інтеграція «хмарних» сервісів допомагає, наприклад, почати перегляд відео на телевізорі, а закінчити на планшеті - причому ні копіювати файли, ні згадувати, на якій хвилині перервався перегляд, не доведеться.
Докладніше: kommersant.ru