Menu

У Smart TV в Росії є перспективи.

У Smart TV в России есть перспективы.

Аналітики з Parks Associates прогнозують, що постачання ТБ з вбудованою функцією підключення до мережі інтернет у світі зростуть з 1% на зорі своєї появи в 2008 році до 45% від усіх поставок HD TV в 2012 році. За даними компанії, 75% власників таких пристроїв вже зараз дивляться онлайн відео на своїх ТБ приймачах як мінімум один раз в місяць.

Інтернет активно проникає в телевізори, і тому чимало сприяє як активне просування провайдерами пакетних пропозицій, так і поява моделей ТБ-приймачів, що підтримують вихід в глобальну мережу, а також поступово формується попит користувача на такі сервіси. Можливість виходу в мережу безпосередньо з телевізора називають Smart TV («розумне ТБ»), Connected TV («підключений ТБ») або навіть Hybrid TV («гібридний ТБ»), хоча по суті ці терміни описують одне і те ж явище.

У Росії розвиток Smart TV безпосередньо залежить від двох обставин: рівня проникнення що підтримують цю функцію моделей телевізорів серед потенційних користувачів, а також наявності відповідних сервісів у операторів.

Олег Пчельніков, директор по сбыту мережі «Юлмарт», прокоментував TelecomDaily, що в 2012 році спостерігається істотне розвиток технології Smart TV, яке набуде «мега-масштаби» у 2013 році. У мережі «Ельдорадо» TelecomDaily розповіли, що ТБ з підтримкою Smart TV демонструють «самий вражаючий» попит: обсяги їх продажу в першому півріччі 2012 виросли в порівнянні з аналогічним періодом 2011 року в 12 разів. «Це пов'язано як зі збільшенням попиту, так і з розвитком товарних лінійок», - вважають представники компанії.

У мережі «Техношок» TelecomDaily заявили, що бачать за Smart TV «майбутнє», але поки продажу таких телевізорів невисокі з-за високої вартості. У прес-службі Media-Saturn Russia (управляє мережею електроніки Media Markt) вважають, що стримуючим фактором для Smart TV виступає не стільки ціна (є телевізори і по 20 тис. рублів з цією функцією), скільки нерозуміння користувачів, як Smart TV працює і які його можливості.

За даними TelecomDaily, серед російських операторів інтерактивні функції для ТБ абонентів вже пропонують, наприклад, «Білайн ТБ», «Дом.ги», «Домашнє ТБ» від МТС і «Триколор ТБ».

Наприклад, у «Білайн ТБ» в силу технологічних особливостей (IPTV) всі ТБ-приставки спочатку мають підключення до мережі. Телеглядачам «Білайн ТБ», наприклад, доступні інтернет-додатки «Яндекса» (пробки, погода, курси валют), ленты спортивных новостей від Rambler, ролики Rutube, доступ до соціальних мереж Facebook, Twitter, «Однокласники», «ВКонтакте», поповнення абонентського рахунку за допомогою карт Visa або MasterCard, в майбутньому з'являться й інші можливості.

Ще один приклад - послуга «Дом.ги TV. Центр домашніх розваг». Вона надається за гібридної технології: до декодеру абонента підводиться два кабелі, так що келеконтент, у тому числі і НD-канали, абонент отримує по коаксіальному кабелю, а всі інтернет-програми і додаткові сервіси - по кручений парі. З сервісів Connected TV користувачі «Дом.ги» доступні створення бездротової домашньої мультимедіа мережі (перегляд контенту з жорсткого диска комп'ютера на телевізорі), інтернет-додатки («ВКонтакте», новини, прогноз погоди та курс валют).

А в компанії «Оріон Експрес», яка надає послуги супутникового телебачення і поки не пропонує Smart TV функцій абонентам, вважають, що глядацька аудиторія ще не достатньо для них дозріла. Михайло Дубровський, представник компанії, вважає, що послуги Connected TV в Росії затребувані в основному «просунутої»(головним чином молодіжною аудиторією, тоді як супутниковий оператор поки орієнтований на дещо інший сегмент - тих, хто живе в невеликих містах і на дачах і хто вибирає між Sat TV-та звичайним ефірним. Хоча плани з розвитку Smart TV у супутникового гравця є.

Опитані TelecomDaily оператори вважають, що у Smart TV в Росії однозначно є перспективи, правда, можуть виникнути труднощі з монетизацією таких послуг. «Телевізори з можливістю підключення до Інтернету стають все більш популярні, а це перший крок до повноцінної реалізації концепції Connected TV. Тепер черга за сервіс-провайдерами. «Білайн» зі свого боку обов'язково буде присутній на цьому ринку і розвивати дані сервіси», - заявили, зокрема, в «Билайне». «Пасивне теледивлення вже не задовольняє зростаючі потреби глядача: він прагне цікаво і різноманітно проводити час у екрану телевізора», - відзначили в прес-службі «ЕР-Телеком Холдинг» («Дом.ги»).

Михайло Дубровський з «Оріон Експрес» вважає, що сьогодні в Росії комерційна складова сервісів Connected TV «досить туманна»: «якщо вже більш прості та інтуїтивно зрозумілі послуги на зразок «відео за запитом» монетизують не без праці, то що вже говорити про більш складних, які фактично поки є не на повну силу комерційними, а швидше іміджевими проектами, привертають увагу абонентів до того або іншого провайдера», - уклав він.

|