Menu

Ми живемо в той самий момент, коли Інтернет і телебачення перестали бути для глядачів конкурентами, перетворившись в єдине інформаційне “хмара”.

Мы живем в тот самый момент, когда Интернет и телевидение перестали быть для зрителей конкурентами, превратившись в единое информационное “облако”.

Останні підрахунки TNS зробили реальністю подія, до якого ринок мас-медіа йшов вже багато років, - аудиторія інтернет порталу, а саме “Яндекса”, вперше перевищила аудиторію Першого каналу, який не одне десятиліття був оплотом традиційного ТБ.

Не те щоб це стало для всіх несподіванкою - розрив між ТБ і Інтернетом вже давно поступово скорочувався, однак цей факт дав привід інтернет-громадськості знову заговорити про те, що дні телебачення полічені. Чи Так це? Невже глядача вже не повернути? Невже розробники нових технологій ТБ, так і великі рекламодавці, викидають гроші на вітер?

Очевидно, що багато компаній вже перерозподілили свої рекламні бюджети на користь Інтернету. Адже саме туди сьогодні “перетікають” колишні телеглядачі в пошуках цікавого контенту і зручності перегляду. Але не можна не помітити, що і великі контент-майданчики, так і просто популярні інтернет-сервіси сьогодні вважають обов'язковим мати додаток під Smart TV та інші інтерактивні ТБ-платформи, а значить, вони зовсім не поспішають ставити хрест на “великому екрані” і його аудиторії.

Ми живемо в той самий момент, коли Інтернет і телебачення перестали бути для глядачів конкурентами, перетворившись в єдине інформаційне “хмара”, інформаційний простір. Вчорашній глядач Першого каналу на ТБ сьогодні хоче дивитися все той же Перший канал, але вже на планшеті по дорозі на роботу. Зусиллями розробників додатків карти пробок успішно перекочували з смартфонів на екрани телевізорів. Показовий і взаємовигідний обмін контентом. Телеканали масово обзаводяться інтернет-версіями, а, наприклад, шанувальник інтернет-проекту +100500 може запросто знайти його в ефірі федерального каналу.

Інша справа, що Інтернет надає на телебачення набагато більший вплив, ніж телебачення на Інтернет. І в процесі їх об'єднання телебаченню належить пережити ще дуже серйозні зміни. Запуски різних ОТТ-сервісів, додатків під мобільні платформи, інтерактивних додатків під IPTV і Smart TV анонсуються учасниками ринку ледь не щотижня і демонструють загальні настрої.

На мій погляд, всі ми йдемо до так званої концепції соціального ТБ, об'єднуючого телебачення, інтернет-ресурси, інтернет-програми, соціальні мережі навколо центру цієї інформаційної всесвіту - глядача. Управління домашнім телебаченням з мобільних пристроїв або реалізація multiscreen - тільки перші кроки для всіх ТБ-провайдерів і для нас у тому числі. Але здається, що вже через кілька років будь-який з нас зможе взяти пульт і звичним рухом поставити Like вечірнього випуску новин. Або подивитися, яку кулінарну програму рекомендують друзі з соціальних мереж. Або замовити в інтернет-магазині годинник з рекламного блоку. Телебачення не вмирає, вона просто стає іншим.

|