Компанія Dune HD перетворює телевізор в Smart TV
Компанія Dune HD представила медійну платформу, подключающую телевізор до інтернет-сервісів IPTV, OTT, VOD і онлайн-додатками, перетворюючи його в Smart TV.
Платформа Dune HD являє собою програмне забезпечення, розроблене програмістами українського представництва німецької компанії Dune HD. Софт включає в себе програми для трьох легальних українських інтернет-сервісів відеоконтенту (онлайн-кінотеатр Megogo.net, видеоплатформа Oll.tv і OTT-оператор Divan.tv), телеканалів «Спорт-1» і «Спорт-2» компанії «Поверхность Спорт-ТБ», плагіни для роботи з IPTV-сервісами провайдерів Kolo.tv, IP.net, Lanet, а також різні онлайн-додатки, включаючи додатки з підтримкою соціальних мереж Twitter і Facebook, відеосервісів YouTube, Bigmir.net, «Пробки.иа», відеопорталу Dobro-tv корпорації UBG. Крім цього медиаплатформа Dune HD оснащена власним браузером для перегляду веб-сайтів з екрану телевізора.
Софт встановлюється на медиаплееры Dune HD (виробництво - Тайвань), через які телевізори підключаються до інтернету. Плеєри сумісні з ЕЛТ-телевізорами (с электронно-променевої трубкою), так і з LCD. Таким чином, звичайний телевізор перетворюється в «розумний» (Smart TV). Плеєри підтримують стандарт HDTV і дають можливість відтворення відео високої чіткості у разі підключення до телевізорів HD. «Медіаплеєр спочатку володів функцією відтворення будь-якого відеоконтенту з будь-якого носія - мережевого або USB-флешки, SD-картки, - розповідає директор українського представництва Dune HD Денис Васянович. - А зараз в Україні почали з'являтися сервіси, на яких можна отримати онлайн-доступ до будь-якого контенту - фільмів, шоу, серіалів, кліпів - просто зайшовши в інтернет».
Платформа сумісна тільки з двома останніми моделями медіаплеєрів Dune HD TV - 101 і 301 (роздрібна вартість - близько 960 грн і 1400 грн відповідно). Покупцеві медіаплеєра досить перепрошиться, і він отримає доступ до всіх партнерських сервісів. Перепрошивка безкоштовна. «Ми ніколи не беремо грошей за оновлення софта. Це відбувається безкоштовно в автоматичному режимі: користувач отримує повідомлення на екрані телевізора про появу нової прошивки, натискає ОК, і у нього через інтернет автоматично оновлюється програмне забезпечення», - пояснює віце-президент Dune HD Ігор Ковальов. Програмне оновлення для моделей 101 і 301 з'явиться протягом найближчих днів. Інтеграція платформи з більш старими моделями медіаплеєрів буде забезпечена протягом двох місяців.
Скріншоти меню
Доступ до контенту залежить від умов цінової політики контент-провайдерів: частина з нього безкоштовна, частина платна. «У компанії Oll.tv практично весь контент безкоштовний, якщо буде з'являтися що-то платне, то користувачі Dune HD повинні будуть заплатити, щоб отримати до нього доступ. Наприклад, можна буде подивитися всі матчі Євро-2012 в HD-як (на телевізорах, які підтримують HD). Компанія Megogo, наприклад, дає весь контент безкоштовно, але перед будь-яким фільмом потрібно подивитися 15-секундний рекламний ролик. Компанія “Поверхня” на сьогоднішній день представляє два своїх спортивних каналу абсолютно безкоштовно», - розповідає Денис Васянович.
Доступ до OTT-сервісу Divan.tv обмежений передплатниками цього оператора. А IPTV-сервіс можуть отримувати лише абоненти київських IPTV-провайдерів Kolo.tv, IP.net і Lanet і тільки в межах їх мереж.
Сигнал телеканалів «Спорт-1» і «Спорт-2» доставляється через інтернет за допомогою технології CDN. «Ця технологія призведе до того, що глядачі з інтернет-підключенням будуть самі вибирати канали, їх кількість і пакетування. Врешті-решт, це вб'є всіх операторів платного телебачення, а кожен канал буде йти прямо до глядача», - переконаний президент групи компаній «Поверхность» Віктор Самойленко. Поки що користувачі зможуть дивитися через медіаплеєр телеканали «Поверхні» безкоштовно, але пан Самойленко розраховує згодом ввести абонплату. Медиаплееры Dune HD - перші, де безпосередньо представлені «Спорт-1» і «Спорт-2».
Всі контент-провайдери, з якими поспілкувалася «Телекритика», говорять, що Dune HD першої об'єднала на одній платформі програми для такої кількості сервісів, які поки нерівномірно представлені на інших майданчиках.
Для Oll.tv, наприклад, це поки перше додаток. Але компанія обіцяє, що через два тижні ситуація зміниться: на підході програми для Smart TV-і для планшетів і мобільних пристроїв.
Точно так само ще перебувають у розробці інші додатки для Megogo.net. «Додаток Megogo зараз проходить останню стадію сертифікації (днями буде опубліковано) в Smart-телевізори LG і Samsung, і ми працюємо над іншими брендами. Крім того днями вийде наш додаток для мобільних пристроїв. Ми також уважно дивимося в бік ігрових приставок», - говорить маркетинг-директор Megogo.net Іван Шестаков.
В той же час для Divan.tv пристрою Dune HD - не перші, через які користувач може отримувати контент. «Сервіс Divan.TV запустився місяць тому на двох медіаплеєрах - MAG 200, 250 (це українська компанія з Одеси) і Aura HD, які можна придбати в інтернет-магазинах. У другій половині червні ми вийдемо на Smart-телевізори LG. У нас є ще ряд пропозицій від виробників медіаплеєрів», - розповідає співзасновник і директор Divan.tv Андрій Колодюк.
Додатки Divan.tv, Megogo.net і Oll.tv розроблялося спільними зусиллями програмістів Dune HD і самих контент-провайдерів.
Як виробник обладнання, так і постачальники контенту бачать для себе вигоду у запуску платформи. «Ми п'ять років займаємося IPTV, але розвиток стопорилось. Причини - дорогий контент і дорогі сет-топ-бокси, вартість яких становить 200-300 доларів. Медиаплееры Dune HD - для нас прорив, їх вартість менше, плюс вони дають додатковий функціонал і сумісність з іншими сервісами», - говорить представник IPTV-провайдера Kolo.tv Тарас Козачук.
Для інтернет сервісів платформа - це що зв'язує ланка з телевізорами. «Ми вважаємо, що за такими пристроями майбутнє, адже наш контент призначений для перегляду в першу чергу на великому екрані», - пояснює маркетинг-директор Oll.tv Сергій Гапоченко.
У свою чергу сама Dune HD збирається з запуском платформи виходити у великі роздрібні мережі. Компанія працює в Україні з 2007 року, і за цей час, за оцінкою Дениса Васяновича, на нашому ринку було продано близько 100 тисяч медіаплеєрів. Продажі здійснювалися через інтернет-магазини і через IPTV-провайдерів. «Без наявності сервісів вихід в рітейл був нерентабельним», - пояснює Ігор Ковальов попередню маркетингову політику.
Яких обсягів продажів хоче домогтися компанія в роздрібних мережах, пан Ковальов поки не підраховував. На його думку, продажі будуть в першу чергу залежати не від Dune HD, а від контенту, який буде надавати сервіси і провайдери. Але сам виробник обіцяє не зупинятися в розробці програм і плагінів. «Є така платформа в Америці - ROKU, в ній сотні додатків до всіх можливих сервісів і провайдерам. Ми прагнемо стати її українським аналогом», - стверджує Ігор Ковальов.