Menu

Будь-якої великої розробці на платформі Smart TV забезпечено увагу преси та інтерес покупців

Любой крупной разработке на платформе Smart TV обеспечено внимание прессы и интерес покупателей

Сучасний світ живе в умовах перманентної електронної революції. Спочатку до невпізнання змінився телефон, набравшись розуму і ставши смартфоном, потім портативний комп'ютер мутував у планшет. Тепер справа дійшла до ветерана ринку споживчої електроніки - телевізора 

Дожити до змін

У розвитку телевізійної індустрії настав цікавий момент. Довгий час вона залишалася найбільш стабільним ділянкою на полі споживчої електроніки, самим надійним вкладенням капіталу, неспішно засвоювала нові технології і практично не звертала уваги на сусідній сегмент комп'ютерів при всьому схожості їх моніторів з телевізорами. Однак за перше десятиліття XXI століття ситуація радикально змінилася: комп'ютери та їх родичі, всі ці смартфони і планшети, стали головною споживчою електронікою, а телевізори замість прибутку почали приносити збитки. Японська Sony, телетехніка якої довгий час була предметом прагнення багатьох, за минулі десять років втратила на ній $10 млрд, причому основну частину цієї серйозної суми - в останні три-чотири роки. Загальні втрати Sony в 2011 фінансовому році склали $6,4 млрд - у великій мірі з вини телевізорів.

Минулий рік взагалі виявився провальним в області продажів телетехники. З-за поганого попиту річні збитки японської Sharp збільшилися з 290 млрд до 380 млрд ієн ($4,67 млрд). Panasonic постраждала ще сильніше: обсяг збитків - $5,3 млрд, настає реструктуризація і закриття виробництва ТБ-дисплеїв, у зв'язку з чим компанія має намір скоротити випуск телевізорів з 25 млн до 19 млн штук в рік.

 

Ці страшні цифри і тривожні новини говорять не стільки про фатальну втрати споживчого інтересу до телетехнике, скільки про системну кризу індустрії і вказують на швидкі революційні перетворення (деякі вже почалися). Рятівні заходи, на які розраховували виробники в минулі роки, виявилися палiативом. Безумовно, публіка слухняно оживлялась і при появі HD-телевізорів, і при масовому напливі 3D-пристроїв, але ні про яке вибуховому зростання продажів і довгоочікуваний новому розквіті мова не йшла ні в першому, ні в другому випадку. Зате в сусідньому комп'ютерному, сегменті відбувалося і те і інше, і самі спритні і незашоренные ТБ-вендори зрозуміли, що своє щастя їм слід шукати в прикордонних цього сегмента областях.

Вибір мети

Любой крупной разработке на платформе Smart TV обеспечено внимание прессы и интерес покупателей

Все це не означає, що виробники залишили ігри з тривимірним зображенням, сигналом HD і різними матеріалами для виробництва екранів. В області 3D сформувалися два ізольованих течії - мова йде про конструкції очок для перегляду. LG просуває пасивні окуляри (з поляризованими склом) системи Cinema 3D TV: вони легкі, виконані в різних стилях і, головне, недорогі. Варто згадати про бонус: їх можна використовувати в більшості 3D-кінозалів замість тих, що видають перед сеансом. Найвідоміший мінус пасивних очок - вважається, що картинка, що спостерігається через них, темнувата. Ті, хто не бажає з цим миритися, вибирають окуляри затвора типу - активні. У цій області діє кілька компаній, у тому числі Samsung, Sony, Panasonic і X6D (бренд Xpand), які в минулому серпні пообіцяли виробити в 2012 році єдиний стандарт споживчих 3D-очок і навіть організували з цією метою консорціум.

Що стосується типу екрану, масовий споживач далі вибирає з плазми, рідких кристалів (LCD) і світлодіодів (LED), проте на світовий ринок потихеньку проникають зразки з екранами з органічних світлодіодів (OLED). Ця технологія значно просунулася з часу свого комерційного дебюту у 2008 році (тоді вона була представлена 11-дюймовим телевізором Sony XEL-1 за $2,5 тис.), але основні недоліки далі при ній. Приміром, OLED-екрани сильно страждають від зовнішніх впливів, недовговічні (в кращому випадку 20 тис. годин роботи проти 60 тис. у плазмових панелей) і дороги, хоча середня ціна неухильно знижується. При цьому OLED-телевізори - найекономічніші з усіх, найяскравіші і контрастні, а заодно найтонші (3-6 мм).

Вже очевидно, що технологія OLED отримає помітне місце на ринку, а в найближчому майбутньому може навіть зазіхнути на лідерство. Принаймні, головні локомотиви OLED-корейські компанії LG і Samsung - хотіли б саме цього. І вже багато чого тут домоглися. На січневій виставці в Лас-Вегасі обидві продемонстрували 55-дюймові 3d-телевізори на органічних світлодіодах, при цьому Samsung показувала робочий прототип, а LG - пристрій готовий до серійного виробництва. За деякими даними, 55-дюймовий OLED TV від LG (передбачуване назва моделі - 55EM9600) буде випущений на початку літньої Олімпіади в Лондоні, щоб телеглядачі, готові викласти за телевізор $8-10 тис., змогли насолодитися спортивними змаганнями в режимі Ultra-HD.

Січнева виставка в Лас-Вегасі довела, що OLED-телевізори можуть бути дійсно великими - 55 дюймів

 

Горе від розуму

Любой крупной разработке на платформе Smart TV обеспечено внимание прессы и интерес покупателей

Вдосконалення апаратної частини не знає меж, але, як на своєму сумному досвіді переконалися виробники, прогрес цих ТБ-технологій на купівельний інтерес впливає вже слабо.

Споживач чекає від телевізора перетворення в щось більше - медіацентр, комп'ютерну систему й ігрову приставку, і все це з виходом в інтернет. Незважаючи на досить чіткий список вимог до нового ТБ (Smart TV) публіка досі має справу з його недосконалими версіями. До того ж кожен гравець на ринку прагне розробити свій власний стандарт Smart TV. У підсумку пропонується не менше дюжини значущих профільних платформ: своя є у LG, Samsung, навіть у Google - IT-гігант успішно реалізує тематичний проект разом з Sony, Intel і Logitech. Сенс пропозиції, втім, у всіх один і той же: клієнт, купивши “розумний” телевізор, отримує доступ до різних програм, які поширюються через спецмагазин, і до сервісів, розташованим в основному в інтернеті - від YouTube і Google Maps до Skype і соціальних мереж. Таким телевізорів нерідко потрібні більш складні контролери, ніж пульт дистанційного керування, деякі комплектуються тачпадом.

Smart TV розвивають серйозні гравці (та ж Samsung, наприклад), однак сегмент досі не пережив жодного Великого події. Таким, на думку багатьох експертів, повинен стати вихід на ринок телевізора компанії Apple, хоча ніякої достовірної інформації щодо цього проекту фактично немає. Від Apple чекають такий же революції, яку компанія послідовно зробила в області портативних плеєрів, телефонів і планшетних комп'ютерів. Найсміливіші мрійники вважають, що Apple вибудує екосистему, в якій айфон, айпэд і ай-ТБ будуть гладко працювати один з одним, і на всіх пристроях буде голосової диво-помощник Siri.

Старожили ТБ-виробництва чекають прем'єри “яблучного” телевізора як апокаліпсису. Колишній CEO компанії Sony сер Говард Стрінгер навіть дозволив собі пораженські вислови “Після виходу телевізора Apple індустрія зміниться назавжди”, наприклад. За останніми даними, перевірити, наскільки обгрунтовані ці побоювання, можна буде не раніше четвертого кварталу 2012 року, коли і вийде iTV (Є також думка, що апарат буде називатися iPanel).

|