Чи зможе WISE TIVI підірвати ринок Smart-ТV?
Автори проекту WISE TIVI мають намір, на мало ні багато, як підірвати ринок Smart-ТV з допомогою портативних приставок на платформі Android, які забезпечать доступ в інтернет будь-якого телевізора, навіть зовсім старим. Команда проекту складається з інженерів і розробників в Пітері, фінансиста у Москві, дизайнера і логиста в Каліфорнії, маркетологів і PR-фахівців з Росії, США і Великобританії. У 2013 році бізнесмени планують послідовно почати продажі приставок в Росії, США, Західної, Північної Європі та Великобританії, а також арабських країнах.
Андрій Горіхів:
Ще в школі в 80-Є у мене з'явилося розуміння того, що комп'ютери перевернуть життя звичайної людини. Вже тоді ми з друзями захоплювалися складанням популярних у той час ZX Spectrum від компанії Sinclair. Ці комп'ютери в 1980-е були ковтком свіжого повітря за «залізною завісою». Ми отримували можливість грати в сотні ігор, спілкуватися з допомогою мереж Фідо і BBS, вони були схожі на інтернет в його сьогоднішньому виконанні.
В 1990-е з'явилися перші IBM-PC, і ми до 18 років з приятелем організували свою першу компанію по обслуговуванню і ремонту комп'ютерної техніки. Ми виступали як підприємці і психологи в одній особі: доводилося витрачати багато сил і часу, щоб навчити людей не боятися техніки. Доходило до непритомності на робочому місці. Особливо вразливі були жінки, які раніше не бачили нічого, крім бухгалтерських рахунок.
Далі я ще більше втягнувся в ІТ індустрію і у 21 рік почав видавати газету, присвячену комп'ютерним технологіям. Як ні дивно, але вже перший випуск став рентабельним, нам вдалося зібрати понад 7000 доларів на його випуск і навіть зробити кольорову обкладинку, що вкрай вигідно відрізняло нас від конкурентів. Наша газета успішно проіснувала до кризи 1998 року, коли з ринку пішли багато комп'ютерні компанії, які не впоралися з різким падінням рубля. Ми втратили більшість рекламодавців, але не втратили безцінний досвід, який дав нам цей проект. У газеті я був і головним, і технічним редактором, вже тоді у нас функціонував сайт видання з щоденним оновленням новин, що було рідкістю для ІТ ринку в той час.
До 2000-му я створив компанію ІТ-інтегратора, яка впроваджувала комп'ютерну техніку і на великих підприємствах, ми змогли зробити багато цікавих проектів по автоматизації. Підприємства потребували підвищення продуктивності та управлінському обліку, ринок був незрілими, а багато використовували ПК як друкарські машинки для секретарів. Але на початку 2000-х на підприємствах стара управлінська гвардія почала змінюватися на нових прогресивно мислячих керівників, яким були потрібні дані для прийняття зважених управлінських рішень. Справа пішла швидше, але процес опору був ще сильним: співробітники гальмували впровадження і погано навчалися. Головне було заспокоїти людей і пояснити їм, що їм нічого не загрожує, і все насправді простіше, ніж здається. Коли вони звільнялися від своїх фобій перед новим, вони швидше «схоплювали» матеріал, і процес йшов швидше.
Чому у підсумку я пішов з корпоративного ринку? Напевно, перш за все, тому, що відчув новий тренд і можливість підключитися до нього на самій ранній стадії, а значить - вплинути на нього і направити. Сьогодні Smart TV - це новий виток розвитку технологій, і цей ринок ще не насичений порівняно з іншими. Є кілька великих компаній, які просувають свої стандарти Smart TV зі своїми програмами та інтерфейсами. Це схоже на 1880-е роки, коли крім IBM PC і Apple було кілька десятків незалежних виробників ПК зі своїми операційними системами і програмним забезпеченням. Але як ми знаємо з досвіду, на зміну закритим стандартам приходять відкриті і вони перемагають з впевненим рахунком. Ми створюємо WISE TIVI на відкритій платформі Android, яка вже завоювала в світі 70% ринку планшетів і смартфонів. Мій підприємницький досвід дозволив отримати суму, достатню для того що б оплатити всі роботи по створенню працюючих зразків, що відіграла позитивну роль для подальшого залучення інвестицій. Так як ми змогли показати інвесторам наше пристрій у дії. На новому старті також дуже згодився досвід по подбору правильних людей, класних фахівців, які поділяють ідею зробити супер-проект, здатний конкурувати з відомими брендами. Це дозволило розробити продукт дуже швидко. За 1.5 року нашою командою створено пристрій, який важить як звичайна флешка і є доступною альтернативою більшості Smart TV телевізорів і може в перспективі скласти конкуренцію багатьом ігровим консолі. Я вірю в те, що нам вдасться зловити хвилю.
Докладніше: kommersant.ru