Нові спускоподъемные технології дозволять збільшити в два рази висоту майбутніх хмарочосів
Виявляється, що висота зводяться зараз і планованих висотних будівель, хмарочосів, обмежена не тільки наявними зараз у розпорядженні людей конструкційними матеріалами та будівельними технологіями. Одним з основних обмежень максимальної висоти майбутньої будівлі є максимальна висота, на яку здатний піднятися вантажний чи пасажирський ліфт. Приміром, у башті Burj Khalifa в Дубаї, максимальна висота, на яку здатний піднятися ліфт, становить 504 метра. Але фінська компанія KONE, що є відомим виробником ліфтів та підйомних систем, розробила нову технологію, яка дозволить високошвидкісним ліфтів наступного покоління підніматися на висоту близько одного кілометра, що в два рази перевищує можливості сучасних ліфтів.
Найшвидший на сьогоднішній день ліфт, виробництва компанії Toshiba, здатний доставити пасажирів від землі до верхнього поверху хмарочоса Taipei 101 всього за тридцять секунд, рухаючись зі швидкістю 54 кілометри в годину. У 2014 році повинен увійти в експлуатацію ліфт компанії Mitsubishi, який буде перевозити відвідувачів 623-метрового хмарочоса Shanghai Tower зі швидкістю 60 кілометрів на годину. Ліфт Otis Elevator вежі Burj Khalifa на цьому тлі виглядає набагато скромніше, швидкість його переміщення становить 35 кілометрів на годину, і він залишає неохопленою транспортною системою цілі 300 метрів висоти цієї будівлі.
UltraRope, нова спускоподъемная технологія компанії KONE, дозволить подолати всі обмеження, що накладаються існуючими технологіями. Замість звичайних сталевих тросів у технології UltraRope буде використовуватися канат, сплетений з вуглецевого волокна зі спеціальним покриттям, що збільшує коефіцієнт тертя поверхні. Вуглецеві канати неймовірно легкі, що дозволить зменшити витрату енергії підйомної системою, зменшити габарити і вага рухомих вузлів системи дозволить значно скоротити вагу вантажу, який є противагою, врівноважуючим вага пасажирів, кабіни ліфта і канатів.
У вуглецевого троса є ряд і інших, не менш важливих переваг. Вуглецеве волокно має абсолютно відмінні від сталі та інших будівельних матеріалів резонансні частоти. Завдяки цьому час розгону, гальмування і простою ліфта, необхідний для усунення впливу власних коливань троса, може бути значно знижено, що позначиться в позитивну сторону на експлуатаційних характеристик ліфта. Крім цього вуглецеві троси з-за своєї механічної міцності будуть мати в два рази більший термін служби, ніж традиційні сталеві троси.
Завдяки системі UltraRope або подібним системам, які будуть розроблені пізніше, може бути скасовано обмеження, накладене міждержавною Радою з висотних будівель, розташованих в межах міста (Council for Tall Buildings and Urban Habitat, CTBUH). Це обмеження визначає, що при висоті підйому ліфта понад 500 метрів вага сталевих тросів стає занадто великим, для того, щоб такий ліфт міг забезпечити необхідний рівень безпеки перевезень.