Космічний телескоп Fermi виявив чіткі ознаки наявності темної матерії в центрі нашої галактики

Космический телескоп Fermi обнаружил четкие признаки наличия темной материи в центре нашей галактики

Згідно з останніми даними, отриманими за допомогою космічного гамма-телескопа Fermi, в центрі нашої галактики, галактики Чумацького Шляху, спостерігається скупчення темної матерії, наявність якої проявляється у вигляді потоку гамма-випромінювання з певними характеристиками. На наведеному вище знімку зліва показана карта центру галактики в діапазоні рентгенівських променів з енергією від 1 до 3.16 Гев. Червоним кольором показані області, випромінюють промені з найвищою інтенсивністю. На правому зображенні показана та ж сама карта з якою прибрані сліди гамма-випромінювання від усіх відомих нині джерел. І залишився "зайве" випромінювання демонструє набір унікальних характеристик, які дозволяють вважати це наслідком процесу анігіляції темної матерії.

"Це самий чіткий і недвозначний сигнал з усіх коли-небудь зареєстрованих людьми, який безпосередньо вказує на факт існування частинок темної матерії" - розповів Ден Хупер (Dan Hooper), вчений з Національної лабораторії імені Фермі (Fermi National Laboratory).

Використовуючи дані, зібрані телескопом Fermi та іншими астрономічними інструментами, вчені з Лабораторії Фермі (Fermilab), Центру астрофізики Гарварду-Смітсона (Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, CfA), Массачусетського технологічного інституту і університету створили докладні карти центральної області нашої галактики. При складанні цих карт було помічено, що з центру галактики випромінюється більшу кількість гамма-променів, що можуть випромінювати у сумі всі відомі людям джерела. Параметри цього зайвого випромінювання настільки різняться від параметрів випромінювання всіх відомих людям джерел, що найвірогіднішим поясненням її походження може служити процес анігіляції деяких форм темної матерії, концентрація якої в центрі галактики повинна бути висока за визначенням.

Трейсі Слэтайер (Tracy Slatyer), фізик-теоретик з Массачусетського технологічного інституту, розповідає з цього приводу: "Якщо наші подальші дослідження покажуть, що ми дійсно спостерігаємо розпад темної матерії, то це стане головним відкриттям у цій області. Дане відкриття дозволить нам не тільки пролити світло на деякі загадки темної матерії, але і звузити діапазон пошуку її невловимих частинок до того енергетичного діапазону, який доступний нам для прямих досліджень в надрах Великого Адронного Коллайдера. Наші спостереження - це дуже захоплюючий випадок, який, як кажуть, "ще не закритий", і до його закриття" пройде досить багато часу. Але може бути в не такому вже й далекому майбутньому ми зможемо з упевненістю сказати: "Саме тоді нам довелося вперше спостерігати ефекти розпаду темної матерії"".

Нижче представлений мультиплікаційний відеоролик, на якому зображення центру галактики Чумацького Шляху поєднане з картою гамма-променів, складеної за допомогою телескопа Fermi.