Menu

Засоби швидкого проектування компанії Disney Research дозволяють створювати живі персонажі мехатронні

Средства быстрого проектирования компании Disney Research позволяют создавать живые мехатронные персонажи


Знімаючи свої фільми та анімацію, компанія Disney досить часто використовує мехатронні і робототехнічні пристрої для "пожвавлення" деяких персонажів. Але якщо йти по традиційному шляху, по шляху, по якому йдуть всі фахівці в галузі робототехніки, то це заняття виходить досить тривалим, що вимагає чималих витрат праці і коштів. Приміром, для того, щоб додати робототехническому пристрою одну додаткову міру свободи потрібно мінімум один рухомий суглоб, електродвигун або сервопривід іншого типу, що збільшує вага, складність і вартість пристрою. Виявляється, є шлях набагато більш простий, але вимагає нетрадиційних технічних та інженерних рішень. І цей шлях був втілений в реальність спеціалістами підрозділу Disney Research, які створили засіб швидкого проектування механотронных пристроїв, здатних виконувати дуже складні рухи і працюючих з допомогою лише одного двигуна.

За допомогою цієї системи фахівці компанії Disney вже розробили з десяток персонажів і створили сім з них, витративши на розробку кожного близько півгодини часу. "Наша система дозволяє художнику-мультиплікатору, який абсолютно далекий від галузі робототехніки, створювати і оживляти механічні персонажі. Художник створює персонажа, а потім малює криві переміщення різних частин цього персонажа. Для кожної з цих кривих система розраховує конструкцію механічного пристрою, який відтворює це рух настільки точно, наскільки це можливо. Розраховані для кожної кривої механізми об'єднуються в один механізм, який встановлюється на конструкцію персонажа" - розповідає Стелиэн Корос (Stelian Coros), дослідники з підрозділу Disney Research в Цюріху.

Кожен з механізмів складається з набору простих механічних частин, шестерень, кривошипів, валів і т.п. Все це разом з елементами конструкції самого персонажа може бути виготовлено з допомогою сучасних методів швидкого виробництва, наприклад, за допомогою тривимірної друку. Після виготовлення всіх елементів залишається тільки зібрати це все докупи в певній послідовності, підключити конструкцію двигуна і персонаж почне рухатися. На наведеному нижче відеоролику можна побачити приклади руху механоторонных персонажів. Деякі з рухів виглядають настільки реалістично, що, не знаючи про походження персонажів, можна уявити, що це рухається жива істота.

"Виготовивши безліч різних персонажів, ми демонструємо багатогранність нашого підходу. В даний час наш підхід обмежений тільки персонажами, що мають плоскі частини і механізми, здатні пересуватися в двох вимірах і здатні виконувати лише циклічні руху" - розповідає Стелиэн Корос, - "Але в майбутньому нам нічого не буде заважати розширити можливості нашого підходу і на механізми, які зможуть здійснювати рухи в трьох вимірах. А це вже буде зовсім інший рівень, який дозволить розробляти універсальних роботів, які зможуть самі підлаштовувати свою конструкцію під умови навколишнього середовища і оптимізувати її під виконання якої-небудь певної задачі".



|