Menu

Роботи, збройні лазерами, швидко і ефективно видалити фарбу з будь-яких поверхонь, включаючи і самі складні

Роботы, вооруженные лазерами, быстро и эффективно удалят краску с любых поверхностей, включая и самые сложные


Якщо вам доводилося коли-небудь займатися ремонтом свого житла, то ви на своєму досвіді знаєте, що видалення старої фарби перед нанесенням нової є брудною і трудомісткою роботою. А якщо раптом знадобиться, а таке потрібно досить часто, видалити стару фарбу зі складної поверхні, з поверхні транспортного літака, наприклад, або корпусу морського судна, то з такою роботою можна подолати тільки зусиллями досить численної команди людей, або закликати на допомогу автоматизованих помічників, спеціальних роботів. І такі роботи вже існують завдяки зусиллям вчених, інженерів Національного центру робототехніки університету Карнегі-Мелоун і компанії Concurrent Technologies Corporation. Ці роботи, Advanced Robotic Laser Coating Removal System (ARLCRS), здатні швидко і ефективно впорається з очищенням будь-який, навіть самої складної поверхні, завдяки їх рухомим маніпуляторам, озброєною потужними лазерами.

Роботы, вооруженные лазерами, быстро и эффективно удалят краску с любых поверхностей, включая и самые сложные


В даний час дослідна група роботів-чистильників ARLCRS проходить випробування на одній з баз ВПС США. Команда, що складається з шести таких роботів, працює безперервно, видаляючи фарбу та інші види покриттів з корпусів літаків-винищувачів і транспортних літаків. Така автоматизація праці дозволяє істотно скоротити витрати на оплату праці, знизити небезпеку здоров'ю людей, що займаються очищенням літаків і дозволяє уникнути забруднення навколишнього середовища, яке, нехай і в невеликих кількостях, виникає при ручному очищенні поверхонь від фарби.

Роботы, вооруженные лазерами, быстро и эффективно удалят краску с любых поверхностей, включая и самые сложные


Ці досить великі роботи-чистильшики встановлені на мобільній платформі. Їх головним інструментом є рухома рука-маніпулятор, переміщається на рахунок гідравлічних приводів. Безліч датчиків збирають інформацію, що дозволяє системі управління робота підтримувати оптимальне для очищення відстань і регулювати потужність лазерного променя для забезпечення якісного і безперервного процесу очищення від старої фарби. Також за допомогою цих датчиків робот визначає потужність лазера, при якій відбувається очищення поверхні, але сама обшивка літака абсолютно не перегрівається. В цей час потужний високопродуктивний "пилосос", система High Efficiency Particulate Air (HEPA) збирає очищену фарбу і перешкоджає попаданню всередину елементів конструкції літака.

Час роботи і кількість роботів, які вимагаються для очищення літака, природно, залежать від виду літака. Два робота цілком успішно справляються з очищенням корпусу винищувача, а для очищення корпусу транспортного літака потрібно мінімум чотири таких робота. Всі роботи працюють під управлінням єдиної системи управління, яка розподіляє ділянки обробки таким чином, що роботи не заважають один одному і не витрачають зайвий час на додаткові переміщення. Так само ця система самостійно оцінює стан лакофарбового покриття і зазначає області, на яких видалення фарби не потрібно.

Роботы, вооруженные лазерами, быстро и эффективно удалят краску с любых поверхностей, включая и самые сложные


В даний час система перебуває в стадії випробувань і демонстрації можливостей. Але розробники системи вже бачать подальші свої дії по вдосконаленню подібних систем і розширення їх функціональності. Такі системи наступного покоління зможуть не тільки займатися очищенням старої фарби, вони зможуть наносити нову фарбу, автоматично проводити огляд поверхні корпусу, виявляти дефекти, проводити ремонтні роботи та обслуговування.

|