Робот-дзеркало, що відображає наші емоції
У кожної людини є друг, який співчуває нам у разі будь-яких неприємностей, який поділяє наші почуття, коли нас переповнює радість. Друзі завжди помічають наші похмурі погляди, коли ми засмучені або ображені. Вчені-психологи вже давно знають, що подібні види співчуття і співпереживання є однією з головних складових побудови соціальних взаємин. А зараз дослідники перевіряють, чи може це зблизити людей з роботами.
Барбара Гонсайор (Barbara Gonsior) з Технічного університету в Мюнхені (Technische Universitat Munchen) проводила дослідження того, чи можуть ефекти "відображення" емоцій стати тим містком, по якому будуть налагоджені соціальні відносини людей і роботів, які є помічниками цих людей в роботі. Результати даних досліджень були оприлюднені на Міжнародній конференції IEEE з питань роботів та інтелектуальних систем (IEEE International Conference on Intelligent Robots and Systems), що проходила минулого місяця.
Відеоролик, наведений нижче, демонструє діалог між людиною і роботом Едді. Ця розмова починає робот, задаючи традиційне запитання "Як справи?" і ще декілька поширених питань. Потім, оператор, який керує роботом Едді, починає змінювати голос і емоції, які відображаються на "обличчі" робота, пристосовуючи їх до настрою співрозмовника.
Після цього робот просить людини, що б він завдав номери на картинки, кількість картинок людина може вибирати на свій розсуд. Це свідомо нудне заняття, яке швидко набридає людині і він його кидає. Результати дослідів показав, що учасники, які мали перед цим бесіду з роботом, приспособившимся до емоційного стану людини, пронумеровано на 65 відсотків більше картинок.
Деякі люди можуть порахувати не дуже етичним робота, який "дзеркально" відображає емоції людини. Адже переважній більшості людей добре відомо, що роботи, будучи електронно-механічними пристроями, повністю позбавлені будь-яких емоцій. Але з іншого боку, так це погано? Не думаю, що хто-небудь з людей хотів, що б його робот-помічник діяв з "кислою міною" коли у вас гарний настрій або, навпаки, "веселився" коли ви чимось засмучені. Саме це і демонструють результати проведених досліджень, які чітко показую, що роботи, здатні пристосуватися до капризів і емоційного стану людини, матимуть безперечні переваги в соціальному плані.