Golem Krang - робот, який вміє використовувати підручні предмети для виконання різних дій.
Задайте будь-якого сучасного роботу посильну завдання і він впорається з нею досить добре, якби це приготування їжі або робота в небезпечною для людини навколишнього середовища. Але, виконуючи задану роботу, робот навряд чи стане імпровізувати, шукати поблизу себе різні предмети і використовувати їх в якості інструментів для полегшення виконання свого завдання. Дослідники з Технологічного університету Джорджії збираються змінити такий стан речей, займаючись розробкою програмного забезпечення робота, який може виконувати поставлене завдання творчо, використовуючи підручні предмети для виконання складних завдань.
Майк Стилмен (Mike Stilman), професор з університету, і його група займаються вивченням проблем навігації робота серед численних і рухомих перешкод. Так само їх дослідження охоплюють розробку пізнавальних процесів, з допомогою яких люди беруть в руки різні предмети і з творчим підходом знаходять їм застосування в рішенні поточної задачі. І все це реалізується у вигляді інтелектуального програмного забезпечення системи управління роботом.
Наприклад, робот виявляє стілець і робить висновок, що стілець має висоту, достатню для того, що б людина за нього міг дістати до вікна і вибратися з палаючої кімнати. А якщо робот зауважує, що лежить неподалік металеву трубу, то він може зрозуміти, що її можна використовувати як важіль, з допомогою якого можна підняти що-небудь важке, під яким знаходиться постраждалий чоловік. Стилмен каже, що їх кінцевою метою є створення робота, який в екстремальній ситуації буде діяти як людина, використовуючи всі доступне навколо себе для досягнення заданої мети.
Природно, що такі здібності можуть стати неймовірно корисними для військових роботів, які працюють пліч-о-пліч з живими людьми. Розуміючи це, Управління наукових досліджень ВМФ США фінансує роботу групи професора Стилмена трирічним грантом на суму 900 тисяч доларів. Першим кроком у їх роботі, який вже пройдено здебільшого, є розробка "системи гібридного мислення", яка буде використовувати алгоритми, засновані на законах фізики, і самонавчальні алгоритми прийняття рішень, за допомогою яких роботи зможуть визначити, як можна визначити і використовувати підручні предмети.
Першою реалізацією всіх вышеозвученных ідей є безголовий робот Golem Krang, який вже може в обмежених межах використовувати різні предмети для виконання поставленого завдання.