Машини-монстри: найдовший у світі понтонний міст SR-520 отримує друге життя
Довжиною 2310 метрів, сиэтлский міст імені губернатора Альберта Д. Розеллини (Governor Albert D. Rosellini Bridge) є найдовшим понтонним мостом у світі. Але 50 років служби цієї споруди з чотирма прольотами є досить великим терміном і основні понтони цього моста вже не можуть витримувати навантаження під час штормів. Інженери прорахували, що в тому стані, в якому перебуває зараз конструкція мосту, він буде зруйнований, не витримавши навіть не самого сильного землетрусу. Але в даний час у розпорядженні американських властей є технології, що влада і фінанси, завдяки яким міст буде відновлений в недалекому майбутньому.
Міст Розеллини, більш відомий американцям як міст траси State Road 520 (SR 520), є однією з ключових транспортних артерій, які перетинають Озеро Вашингтон. До речі, по цьому мосту пересувається велика частина співробітників компанії Microsoft, які працюють в Редмонді на східному березі і проживають в Сіетлі на західному березі озера. В середньому через міст проїжджає 115 тисяч автомобілів на добу, що перевозять більше 190 тисяч осіб. Вся конструкція моста утримується 33 77-тонними понтонами, які стоять на якорях, прикріплених до дна озера, глибина якого в цих місцях сягає 65 метрів.
Міст знаходиться в експлуатації з 1963 року, але до 1997 року стан його конструкції погіршився настільки, що кілька разів окремі прольоти мосту опинялися під водою. Миинт Лвин (Myint Lwin), інженер в області мостових конструкцій зробив розрахунки, які показали, що якщо не вжити ніяких заходів, то міст буде зруйновано штормом або землетрусом не пізніше 2017 року. Беручи це до уваги Департамент транспорту штату Вашингтон почав реалізацію плану з будівництва нового, більш міцного і сучасного мосту поліпшеної конструкції на основі старого мосту.
Новий міст SR 520, на спорудження якого виділено 4.65 мільярда доларів, повинен відкритися в середині 2015 року. Його довжина буде більше, ніж довжина його попередника, і буде становити 2350 метрів. Проїжджа частина мосту буде складатися з шести смуг для автомобільного транспорту та окремі доріжки для велосипедистів і пішоходів. На всій довжині мосту буде обладнано п'ять оглядових точок, з яких туристи зможуть помилуватися видами Сіетла і озера.
Новий міст буде спиратися на 77 плаваючих понтонів, довжиною 110 метрів, шириною 23 метри і висотою 8.5 метрів. На місці вся ця конструкція буде утримуватися 58 потужними якорями, з'єднаними з мостом сталевими тросами, діаметром 8 сантиметрів. Кожна з цих "привязей" буде закріплена в спеціальному гнізді з гідравлічним приводом, дистанційне керування якими зможе допомогти рівномірному розподілу навантаження на всі троси під час штормів і землетрусів. Завдяки новій системі розподілу навантаження міст SR 520 зможе витримувати пориви вітру, швидкістю 150 км/год, і землетруси силою від 7 до 9 балів.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.