Menu

Машини-монстри: Resilient Tunnel Project - найбільша в світі пробка.

Машины-монстры: Resilient Tunnel Project - самая большая в мире пробка.


У більшості великих міст ділянки автомобільних тунелів і систем тунелів метрополітену проходять під річками та водоймами. І якщо раптом на якій-небудь ділянці тунелю трапляється прорив води, то наслідки такого затоплення можуть бути жахливими і катастрофічними. Для захисту від подібної загрози затоплення було розроблено відносно простий і ефективний засіб, система Resilient Tunnel Project (RTP), яка, по суті, являє собою величезну надувну пробку.

Розробка системи RTP проводилася за замовленням Науково-технічного відділу Управління національної безпеки США, у розробці брали участь команди Тихоокеанської північно-західної національної лабораторії (Northwest National Laboratory), університету західної Вірджинії (West Virginia University) і лабораторії ILC Dover. RTP - великий надувний циліндр довжиною близько 10 метрів і діаметром 5 метрів.

У складеному стані система кріпиться біля стелі тунелю, в разі необхідності, порожнину цієї величезної пробки швидко наповнюється повітрям, розширюється і заповнює порожнину тунелю. Тиск повітря всередині пробки не дуже великий, близько 1.5-2 атмосфер, але цього тиску цілком достатньо, що б стримати напір води. Для збільшення надійності системи захисту в тунелі встановлюють кілька пробок RTP поспіль.

Оболонка надувного балона RTP складається з трьох шарів. Зовнішній шар, виготовлений з переплетених ниток полімерного матеріалу вектран, є шаром, який забезпечує міцність і кінцеву форму всієї конструкції. Два внутрішніх шари виготовлені з поліуретану і щільного вектрана. Завдяки цим верствам вся конструкція виходить м'якою і пластичною.

Машины-монстры: Resilient Tunnel Project - самая большая в мире пробка.


"При розробці системи RTP ми використовували такі методи розрахунків, проектування і виготовлення, які використовуються для виготовлення космічних скафандрів, надувних модулів космічних апаратів і космічних станцій" - розповідає Дейв Кэдоган (Dave Cadogan). - "Переплетені полімерні стрічки та основні внутрішні шари дозволили отримати жорстку конструкцію пробки, яка міцна і еластична".

Оскільки стіни тунелю не є гладкими поверхнями, зазвичай по стінах тунелю прокладені електричні кабелі, трубопроводи та інші комунікації, оболонка пробки RTP може розширитися до більшої величини, ніж діаметр тунелю. За рахунок наявності додаткового матеріалу оболонка може заповнити відносно великі проміжки між кабелями, залишаючи для просочування рідини зовсім невеликі щілини.

Крім захисту від затоплення пробки RTP можуть використовуватися для запобігання поширення вогню, диму, біологічної та хімічної зброї. Зазвичай поряд з такими пробками будуть розташовуватися аварійні виходи, таким чином, люди, спіймані в пастку пробкою RTP, швидко зможуть врятуватися.

Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.


|