Машини-монстри: Playing The Building - гігантський і незвичайний музичний інструмент.
Девід Бірн, музикант і засновник групи Talking Heads, автор більшості пісень цієї групи, відомий так само як творець одного з найбільш великих і незвичайних музичних інструментів у світі. Спочатку цей інструмент, названий "Playing The Building" був встановлений на покинутій фабриці з виробництва лакофарбової продукції "Fargfabriken" в Стокгольмі, і по суті являв собою приклад використання конструкцій цієї фабрики для створення звуків. Але пізніше Девід зробив міжнародне турне, під час якого інструмент був продемонстрований у багатьох містах по всьому світу, в тому числі, в Нью-Йорку і в Лондоні, в концертному залі Roundhouse. Встановлюючи "Playing The Building" в новому будинку, Девід Бірн кожен раз міняв конструкцію інструменту таким чином, що б вона відповідала будівлі, і що б сама будівля ставало частиною інструменту.
Пультом управління інструментом "Playing The Building" є пульт від старого органу, який знаходиться в центрі установки. До цього пульта сходяться трубки і дроти, що управляють механізмами і пристроями, за допомогою яких видаються звуки. Деякі із звуків відтворюються з допомогою повітря, що прокачується через органні труби, інші видаються струнами, закріпленими на елементах самого музичного інструменту. Але самим незвичайним у цьому інструменті є те, що у створенні звуків беруть участь елементи конструкції будівлі, в якому встановлюється сам інструмент. Це досягається за рахунок використання молотків, ударників і з допомогою спеціальних пристосувань, що змушують коливатися і вібрувати основні несучі конструкції і весь будинок в цілому.
"Мій інструмент повністю механічний" - розповідає Девід Бірн. - "Тут немає ніяких динаміків, ніякої електроніки. Це дозволяє стверджувати, що шуми і звуки, створені установкою, виробляються інструментом або самим будинком, а не є черговим електронним обманом".
Звичайно, назвати музикою ту какофонію, яка народжується з допомогою "Playing The Building", мова просто не повертається. Але сам Девід Бірн вважає дещо інакше, з його точки зору нестрункі і часом неблагозвучні ряди звуків повинні викликати у глядачів і слухачів нові образи уявлення про будівлі і про процес створення музики. "Люди дуже звикли до стереотипів, викладаються нам постійно в мистецтві і музиці", - каже Бірн. - "Для того, що б здригнутися, людям треба дати щось дуже особливе, і інструмент "Playing The Building" може стати одним із цього".