Menu

Компанія Boeing демонструє оновлений концепт футуристичного винищувача шостого покоління F/A-XX

Компания Boeing демонстрирует обновленный концепт футуристического истребителя шестого поколения F/A-XX


На виставці Морської ліги Navy League Sea-Air-Space Exposition, що проходить у Вашингтоні на цьому тижні, компанія Boeing представила оновлений проект F/A-XX, проект свого винищувача шостого покоління, який має непоганий шанс втілитися в реальності до 2030 року. Згідно інформації від компанії Boeing, цей безхвостий літак-невидимка з двома двигунами може випускатися в пілотованому і безпілотному варіанті, а його здібності і характеристики дозволять йому вирішувати надзвичайно широке коло задач, що стоять перед літаками палубної авіації.

Нова конструкція літака-невидимки F/A-XX зазнала безліч змін порівняно з початковим варіантом, з яким ми знайомили наших читачів ще в 2010 році. Новий літак отримав надзвукові повітрозабірні отвори, вельми нагадують такі ж елементи конструкції літака п'ятого покоління Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter. Літаків F/A-XX позбувся великий "качиної голови", яка викликала подив у багатьох фахівців в області авіації тим, що вона значно збільшувала лобову ефективну відбивну поверхню літака, роблячи його стелс-технологію менш ефективною.

Відсутність вертикального хвостового оперення вказує на те, що стелс-технологія літака розроблена для забезпечення його невидимості в широкому частотному діапазоні, для цих же цілей трохи зміщена назад і кабіна пілота, що дещо обмежує його кут огляду. Але така проблема може бути успішно вирішена за допомогою установки зовнішніх камер, подібно системі з шести інфрачервоних камер, що використовується в конструкції літака F-35.

Новий проект літака Boeing F/A-XX є реакцією компанії Boeing на запит ВМФ США від квітня 2012 року, в якому йдеться про необхідність повної заміни літаками нового покоління літаків Boeing F/A-18E/F Super Hornet і EA-18G Growler, які до того моменту повинні повністю вичерпати 9000-годинний польотний ресурс.

Відповідно до вимог флотського командування "новий літак повинен бути здатний базуватися на великих ядерних авіаносці класу CVN, забезпечувати перевагу у повітряному просторі в районі авіаносця і в районі ведення бойових дій, вести ефективні військові дії в повітрі, виробляти штурмові удари по наземних цілях і служити в якості супроводу інших повітряних суден".

|