Menu

Компанія Raytheon дасть можливість військовим пілотам користуватися своїм слухом в бойовій обстановці

Компания Raytheon даст возможность военным пилотам пользоваться своим слухом в боевой обстановке


Об'ємний звук несе людині досить багато додаткової інформації. Але це досить довго було тільки прерогативою кінотеатрів і домашніх аудіо-систем, які, використовуючи декілька спрямованих гучномовців, розташованих у певних місцях, створювали звукову картину, по-різному впливає на обидва вуха слухача, що дозволяло мозку визначити напрям на джерело звуку. Пізніше інформативність звукової складової комп'ютерних ігор по достоїнству оцінили геймери, а зараз компанія Raytheon планує забезпечити шоломи військових пілотів системою об'ємного звуку, яка дасть їм ще один рівень сприйняття і додаткові можливості для орієнтації у складній бойовій обстановці.

Технологія компанії Raytheon отримала нехитру назву "3-D audio", в першу чергу використання цієї системи націлене на пілотів бойових літаків і вертольотів, але не виключається можливість застосування такої системи й іншими військовослужбовцями, які керують всілякої військовою технікою, приміром, танкістами, у яких аудіо-складова сприйняття навколишньої обстановки обмежена корпусом танка і видаваним їм шумом.

Система "3-D audio" водію менше відволікатися на сприйняття візуальної інформації про наближення ракети, ворожому вогні і всіляких погрози з боку противника. Система забезпечить передачу пілотові аудіо-повідомлень і аудіо-попереджень, гучність і напрямок яких будуть змінюватися в залежності від ступеня небезпеки та напрямки загрози. Такі попередження, на думку фахівців компанії Raytheon дозволять пілотам моментально реагувати на виникнення загроз і робити необхідні дії, не відволікаючись на сприйняття додаткової відео-інформації.

Крім використання звуку для попередження пілотів про погрози компанія Raytheon планує використовувати систему "3-D audio" в нормальному радіо-обмін і в постачанні пілота і різною додатковою оперативною інформацією за допомогою звуку, що прибуває з різних напрямків. Повідомлення від авіадиспетчерської служби будуть звучати попереду, голос другого пілота - з боку кабіни, інформація про стан і статус вузлів конструкції і систем літака - ззаду. Це забезпечить інтуїтивне сприйняття пілотом додаткової інформації, що дозволить йому більше сконцентруватися на виконанні основних бойових завдань.



|