В наступному році літаки-винищувачі і бомбардувальники отримають перші бойові лазерні системи
До останнього часу бойові лазерні системи, призначені для установки на літальних апаратах, були чимось з розряду наукової фантастики. Але як це часто відбувається в навколишньому житті, деякі фантастичні речі поступово стають реальними. І в наступному році американська армія збирається обладнати свої літаки першими зразками бойових лазерних систем. Встановлюються на літаках лазерні турелі зможуть забезпечити цим літакам захист від наближення ракет класу повітря-повітря і земля-повітря. Слід зазначити, що роботи по інтеграції лазерних систем проводяться вже прямо зараз, а в 2014 році почнуться повномасштабні бойові випробування.
Розробки лазерного зброї зараз ведуться багатьма країнами, але в більшості випадків мова йде про лазерах наземного базування. Лазерні системи, призначені для літаків можна перерахувати буквально по пальцях. Найвідомішою системою є система Boeing YAL-1 Airborne Laser, програма розвитку якої із-за серії невдач не так давно була згорнута. Це був хімічний лазер, здатний вражати балістичні ракети та інші великогабаритні цілі, але для його транспортування був потрібен цілий Boeing 747.
Найбільшою перспективою в області лазерної зброї вважаються твердотільні лазери, які досить легкі й компактні. Їх можна встановити на бомбардувальниках і винищувачах, але потужності твердотільних лазерів досить лише для поразки не дуже великих цілей, таких як ракети класу земля-повітря і повітря-повітря.
Перша твердотільна лазерна система, призначена для установки на літальні апарати, називається Hellads і її можна встановити на літаках-бомбардувальниках. Система використовує набір лазерних осередків, сумарна імпульсна потужність яких може досягати значення 150 КВт. Компанія General Atomics, яка є розробником системи Hellads, створює більш компактний варіант системи з однією або двома осередками, потужність якої становить близько 34 КВт. Такої потужності буде досить для протидії наближається ракет, а габарити такої системи дозволять встановити її на літак-винищувач.
Компанія General Atomics, що працює за замовленням Управління перспективних дослідницьких програм Пентагону DARPA, закінчила розробку малогабаритної твердотільної лазерної системи у 2012 році. В даний час йде інтеграція цієї системи з іншими бортовими системами літака, а в 2014 році в повітря підніметься перший літак, озброєний лазером компанії General Atomics, який буде використовуватися для випробувальних стрільб з реальним цілям.
Система Hellads є не єдиною твердотільної лазерною системою, робота над якою ведеться в даний час. Компанія Lockheed Martin, так само працює на замовлення DARPA, вже наближається до початку випробувань власної лазерної системи Aero-Adaptive/Aero-Optic Beam Control, яка зовні схожий на автоматичну баштову лазерну турель. Раніше фахівці компанії Lockheed Martin не могли змусити лазер працювати належним чином з-за перешкод, створюваних теплом і турбулентністю потоку повітря з сопла реактивного двигуна літака. Нова система управління лазером буде в змозі управляти адаптивною оптикою, що зробить роботу лазера не залежить від потоків повітря і її можна буде встановлювати на швидкісних літаках-винищувачах.
Згідно інформації від компанії Lockheed Martin їх лазерна система вже пройшла всебічні випробування в аеродинамічній трубі. А в даний час йде створення досвідченого зразка, який буде встановлений на реальному літаку-винищувачі для проведення бойових випробувань.