Menu

Китайський винищувач J-15 Flying Shark здійснює перший зліт і посадку на палубу авіаносця "Ляонін"

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"


Державні засоби масової інформації Китаю повідомили про те, що на минулих вихідних китайські військові успішно здійснили перший зліт і посадку винищувача J-15 на палубу авіаносця. Ця подія стала результатом придбання Китаєм 14 років тому списаного українського авіаносця "Варяг", який був відновлений і переоснащено, а 18 місяців тому, цей авіаносець, який отримав ім'я "Ляонін" (Liaoning), був прийнятий на озброєння ВМС Китаю. Дана подія робить Китай членом "елітного клубу", до якого входять Росія, США, Франція, Бразилія та Індія, країни, що мають на озброєнні авіаносці, здатні запускати в повітря літаки з жорсткою конструкцією крила.

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"


Палубний винищувач J-15 "Літаюча Акула" (J-15 Flying Shark) являє собою модернізований варіант радянського винищувача Су-33 з новими двигунами і нової авіаційної радіоелектронікою, авіонікою. Літак J-15 має майже такі ж розміри та характеристики, як і американський палубний літак F-14, що дозволяє йому виконувати бойові завдання в повітрі і наносити удари по наземних цілях. В даний час у розпорядженні китайських військових є лише кілька літаків J-15, що виступають у ролі досвідчених машин, на яких проводиться доробка нових технологій та інженерних рішень. "Якщо літак J-15 буде обладнаний належним чином і доведений до кінця, він зможе зрушити військовий баланс в регіоні його використання", - стверджують аналітики Гэйб Коллінз (Gabe Collins) і Ендрю Еріксон (Andrew Erickson). - "Китайським військовим залишиться лише навчитися, як правильно використовувати свій авіаносець і його літаки".

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"


Оскільки на авіаносець "Ляонін" відсутні катапульти, що полегшують запуск літаків, то літаки J-15 змушені злітати лише на своїх власних двигунах. Це означає, що вони можуть нести вельми обмежений боєкомплект і запас палива, що істотно знижує їх бойові можливості. Тому деякі аналітики вважають, що літаку J-15 не судилося стати "перемикачем правил гри", принаймні, найближчим часом. Але китайські військові усвідомлюють цю проблему і за деякими чутками вже ведуться розробки літака-заправника, який зможе заправити ущерть баки J-15 лише злетів з палуби авіаносця. Так само є підозри на те, що китайські військові, хоча вони це заперечують, готуються до будівництва другого авіаносця, палуби якого вже будуть обладнані паровими катапультами.

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"


Поки ще не до кінця ясно, чи планують китайські військові використовувати свій новітній стелс-винищувач J-31 в якості палубного літака. Невидимка J-31, з'явився на горизонті у вересні і здійснив свій перший випробувальний політ в листопаді місяці цього року, має деякі особливості його конструкції шасі, які характерні для палубної авіації.

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"


Незважаючи на перші успіхи, багато експерти налаштовані досить оптимістично і вважають, що справжні і майбутні проблеми авіаносця "Ляонін" знаходяться нижче його льотної палуби. Навіть якщо взяти до уваги те, що авіаносець був капітально відреставрований і модернізований, всі його конструкції і використані технології вже морально і фізично застаріли, що може зіграти дуже негативну роль у планах Китаю на тривалу експлуатацію цього судна.

Китайский истребитель J-15 Flying Shark совершает первый взлет и посадку на палубу авианосца "Ляонин"




|