Британський королівський флот отримує новий надзвичайно фотореалістичний симулятор рубки бойового корабля
Навчання на місці є не зовсім відповідним видом навчання, якщо мова йде про команду офіцерів, керуючих бойовим фрегатом, вартістю не в один мільярд доларів. Тому військові багатьох країн вдаються до допомоги різних високотехнологічних тренажерів і тренажерів дозволяє достовірно моделювати різні, навіть самі складні умови. Такий новий тренажер, який є точною копією рубки бойового корабля отримало в своє розпорядження Дартмутське військово-морському училищі (Britannia Royal Naval College, BRNC), Дартмут, Англія. Комп'ютери тренажера настільки точно відтворюють настільки реалістичні зображення, що людей в ньому починає банально заколисувати, незважаючи на те, що тренажер твердо і непорушно стоїть на своїй основі.
Новий тренажер BRNC - один з чотирьох тренажерів, які зараз використовує британський Королівський флот для навчання офіцерів, служба яких буде проходити в рубці управління корабля, але він є найдосконалішим на сьогоднішній день. Замість незграбних форм об'єктів комп'ютерної графіки на склі-екранах тренажера показуються високоякісні фотографічні зображення з високим ступенем деталізації, що дозволяє розібрати навіть номери будинків і назви вулиць на будинках, розташованих неподалік від гавані. А у нічний час на поверхні води видно навіть коливні зображення відбиттів неонової реклами, що збільшує ефект реалістичності створюваної обстановки.
З першого погляду такий тренажер дуже нагадує різні ігрові кімнати та установки віртуальної реальності, але він створений зовсім не для розваг, а для більш серйозних цілей. Навіть з використання самих останніх досягнень в області супутникової навігації вхід і вихід з гавані вимагає від команди корабля великого зосередження маси зусиль. При цьому, офіцери флоту орієнтуються не тільки на офіційні навігаційні мітки, в якості додаткових позначок можуть служити вивіска пабу на причалі, щогли якого-небудь історичного судна навічно пришвартований до пірсу і безліч інших невеликих деталей, які допомагають шкіперу провести судно з оптимального фарватеру. Тому, настільки реалістичне моделювання, що забезпечується новим тренажером, дозволяє морякам використовувати і вищезазначені додаткові навігаційні орієнтири місцевого значення.
"У комп'ютери тренажера моно закласти абсолютно будь-який сценарій, навіть такий, з яким ніхто не захотів би зіткнутися в реальному житті. При цьому, віртуальне середовище - найбезпечніше місце для проведення небезпечних маневрів і операцій, таких, як дозаправка в море, рух по фарватеру в тумані або при поганій погоді" - розповідає лейтенант Сем Стівенс (Lieutenant Sam Stephens), глава групи морської навігації в Дартмуті.
Як вже згадувалося вище, тренажер являє собою точну копію передньої частини рубки бойового корабля. Позаду скла рубки встановлено безліч величезних цифрових дисплеїв, що покривають кут огляду в 360 градусів. Зображення на цих дисплеях формується кластером високопродуктивних комп'ютерів з допомогою досить складних програмних алгоритмів. Зображення будуються на базі фотографій з високою роздільною здатністю, зроблених з ключових точок різних гаваней і портів фотографами компанії Transas, яка створила цей тренажер. Для збільшення фотореалістичності були зроблені набори фотознімком в різний час дня і ночі і при різних погодних умовах.
Але не вся "родзинка" нового тренажера полягає лише в реалістичності створюваного зображення. Комп'ютери тренажера запрограмовані для забезпечення реалізації управління бойовими кораблями всіх існуючих на сьогоднішній день класів і видів. Які навчаються з допомогою тренажера офіцери можуть випробувати па собі всі погодні "неприємності", від несподіваного туману і до урагану, силою до 10 балів, який є не просто бурею, а цілим стихійним лихом.
"Під час проведення перших приймально-здавальних випробувань тренажера я спостерігав за групою досвідчених офіцерів, справжніх морських вовків, які потрапили під вплив тренажера і розгойдувалися як на цьому судні" - розповідає лейтенант Стівенс. - "Після випробувань деякі з офіцерів поцікавилися, чи не є їх відчуття результатом роботи гідравлічних систем. Ні, не є. Цей тренажер просто обманює наш розум".