Розпочато створення підводного безпілотного робота, який буде самостійно полювати за підводними човнами.
Незважаючи на те, що сучасні підводні човни стали одним з досконалих видів зброї, битви під водою поки ще будуть нагадувати кадри хроніки часів Другої Світової війни та художні фільми, які охоплюють період холодної війни. Така ситуація складається у зв'язку з тим, що, всупереч поширеній думці, основною ударною силою будь-якого підводного флоту є не величезні підводні атомоходы, а дизельно-електричні підводні човни середнього і малого класу, які відрізняються від підводних човнів Другої світової, як сучасні літаки від літаків того періоду. Традиційні методи боротьби з загрозою від підводних човнів стають все менш ефективними і для успішної протидії потрібні зовсім нові підходи. Одним з таких підходів є використання автоматичних безпілотних мисливців-роботів, які можуть діяти протягом багатьох місяців повністю самостійно, без будь-якого втручання людини.
Дизельно-електричні субмарини, кількість яких останнім часом неухильно збільшується, є істотним приводом для занепокоєння багатьох морських держав. Незважаючи на те, що вони не можуть виступати у ролі конкурентів ядерних підводних човнів, які не вимагають частої дозаправки і можуть функціонувати в зануреному стані багато місяців, у дизельних човнів є цілий ряд переваг. При русі під водою такі човни неймовірно тихі і непомітні, адже енергія для електродвигунів береться з акумуляторних батарей. На них відсутні шумливі насоси та інше обладнання, необхідне для роботи ядерного реактора.
Сучасні акумуляторні батареї, які мають підвищену ємність, дозволяють дизельно-електричних підводних човнів перебувати під водою досить тривалий час, і, незважаючи на відносно малий радіус дії, такі човни можуть працювати в дрібних прибережних водах, куди не можуть зайти їх великі ядерні побратими. Ну і нарешті, дизельні човни коштують значно дешевше ядерних човнів.
Як вже згадувалося вище, одним із засобів ефективного протидії дизельним підводним човнам можуть стати безпілотні автоматичні роботи-мисливці. Розробка таких роботів вже ведеться в рамках програми Anti-Submarine Warfare (ASW) Continuous Trail Unmanned Vessel (ACTUV) Управління перспективних дослідницьких програм Пентагону DARPA, яка вже перейшла на другу стадію реалізації, завдяки підписаним контрактом з компанією Science Applications International Corporation (SAIC). Програма ACTUV складається з чотирьох етапів. Етап 1 вже закінчено, на цьому етапі визначалася доцільність реалізації даного проекту та проводились інші оціночні заходи. Етапи 2, 3 і 4, в яких братиме участь компанія SAIC, що є етапами розробки, створення і демонстрації дослідного експериментального зразка робота-мисливця за підводними човнами.
Так що ж буде являти собою робот-мисливець? Найсучасніші системи стеження, що використовують безліч всіляких датчиків, дозволять цьому роботові виявити і супроводжувати субмарину ворога, залишаючись непоміченим для неї протягом багатьох тисяч кілометрів. При цьому, таке спостереження повинно бути проведено в суворій відповідності зі строгими морськими законами. Природно, що при виконанні робіт по створенню підводного робота компанії SAIC доведеться зіткнутися з масою важких проблем.
Основною є проблема енергопостачання, яка є вузьким місцем для всіх підводних апаратів. Позитивну роль відіграє повна відсутність екіпажу на борту майбутнього підводного судна. Це дозволить його творцям використовувати матеріали і технології, які небезпечні для здоров'я живих людей. Крім того, такий корабель може не володіти підвищеною надійністю, йому не потрібна система динамічної стабілізації становища і він може вільно плавати в тих місцях, які вважаються небезпечними для моряків. Крім усього іншого, вартість одного підводного робота не повинна перевищувати однієї десятої від вартості звичайного наводного протичовнового корабля.