Menu

Безпілотник Stalker протримався в повітрі 48 годин завдяки енергії лазерного променя.

Беспилотник Stalker продержался в воздухе 48 часов благодаря энергии лазерного луча.


Безпілотний літальний апарат Stalker компанії Lockheed Martin відноситься до класу малих літальних апаратів і тому володіє досить скромними можливостями. У базовій комплектації запасів палива в його баках вистачає всього на дві години безперервного знаходження в повітрі. В кінці минулого року, за замовленням Управління перспективних дослідницьких програм Пентагону DARPA, фахівці компанії Lockheed Martin збільшили в чотири рази тривалість його польоту, встановивши на апараті компактні пропанові оксидні паливні елементи (solid oxide fuel cell, SOFC). І ось, зовсім недавно цей апарат зумів протриматися в повітрі протягом цілих двох діб, а допомогла йому в цьому ділі нова лазерна енергетична система, яка забезпечила передачу енергії з поверхні Землі до беспилотнику бездротовим шляхом.

Система Power Link, яка використовувалася для постачання енергією безпілотника Stalker, є останньою розробкою компанії LaserMotive. Енергія передається за допомогою лазерного променя, що передається з наземної установки, розміщеної на транспортному засобі, та приймається набором фотоприймачів, встановлених на безпілотник. Коли літальний апарат входить в зону дії наземної установки, то починається процес безперервної передачі енергії, яка використовується для зарядки акумуляторів. Часу знаходження літального апарату в "зоні підзарядки" достатньо для того, що б акумулятори запасли енергію для польоту в автономному режимі, тривалістю від півтора до двох годин часу.

Беспилотник Stalker продержался в воздухе 48 часов благодаря энергии лазерного луча.


Перше випробування системи Power Link проходило в аеродинамічній трубі. По його завершенню в акумуляторних батареях безпілотника виявилося накопичено більше енергії, ніж у них було на момент початку випробувань. А в польових умовах час польоту в 48 годин було штучно обмежено, дослідники вважають, що такого цілком достатньо для підтвердження факту, що такий безпілотник, підживлений лазером, може перебувати в повітрі теоретично нескінченно, а практично - до фізичного зносу його окремих деталей та вузлів.

Наземна лазерна установка може отримувати енергію від звичайних енергетичних мереж або від автономного електричного генератора. В останньому випадку, лазерна станція, встановлена на вездеходном транспортному шасі, може дістатися в будь-яку віддалену точку, тихо й приховано "підживлюючи" енергією безпілотники, які виконують "роботу" гарячих точках.



|