Російський винищувач п'ятого покоління Т-50 ПАК ФА зробив перший виліт.
Винищувач п'ятого покоління ПАК ФА, розробка якого велася КБ "Сухого" вже протягом тривалого часу, в п'ятницю, 29 січня 2010 року, здійснив перший випробувальний політ, що тривав 47 хвилин. Як вже згадувалося раніше (Росія наздоганяє Америки в створенні літака-невидимки) перший політ ПАК ФА повинен був відбутися в кінці 2009 року, але з деяких причин перший політ літака був перенесений на трохи більш пізній термін. По основним технічним можливостям машина Т-50 ПАК ФА є прямим конкурентом американського винищувача п'ятого покоління F-22 Raptor, а за деякими характеристиками і перевершує його. Планується, що серійний випуск Т-50 ПАК ФА і постачання винищувача Збройним Силам почнуться в 2015-2017 році, літак буде доступний для покупки, і на зовнішньому ринку за орієнтовною вартістю в 100 мільйонів доларів, що є набагато більш привабливою ціною в порівнянні з вартістю F-22 Raptor, що дорівнює майже 200 мільйонам доларів.
За даними РІА Новини, винищувач Т-50 ПАК ФА є машиною важкого класу з злітною вагою близько 30 тонн. Розміри літака - середні, близькі до розміру винищувача Су-27. По конструкції літак являє собою моноплан з широко рознесеними двигунами і з двома, сильно нахиленими від поздовжньої осі килями. Геометрія літака розроблена з урахуванням всіх вимог стелс-технології, завдяки чому літак має дуже низьку ефективну площу розсіювання.
Для зльоту і посадки винищувача Т-50 ПАК ФА досить злітно-посадкової смуги довжиною всього 300-400 метрів. Літак може розвивати швидкість 2100 кілометрів на годину і діяти на відстані 5500 кілометрів. Комплекс дозаправки в повітрі дозволить здійснювати багаторазову дозаправлення літака в повітрі, збільшуючи тим самим дальність польоту.
Два двигуна літака "виріб 117С", створені НВО "Сатурн" на основі сімейства АЛ-31, мають змінний вектор тяги і відрізняються від двигунів АЛ-31 більшою тягою і збільшеним моторесурсом. Великий відсік озброєння дозволяє винищувачу нести вісім ракет повітря-повітря типу Р-77, призначених для ведення повітряного бою, або дві авіабомби вагою півтори тонни кожна. На зовнішній підвісці літак може нести дві ракети наддалекого радіусу дії "Новатор", які можуть уражати повітряні цілі на відстані до 400 кілометрів.
Унікальність Т-50 ПАК ФА полягає в поєднанні якостей винищувача і ударного літака, штурмового винищувача. Комплекс принципово нової сучасної авіоніки, що поєднує в собі функції "електронного пілота" і всілякі функції обробки даних від РЛС, дозволяє значно знизити навантаження на пілота, що дозволить йому повністю сконцентруватися на виконанні бойових завдань.
Т-50 ПАК ФА обладнаний новітньою радіолокаційної станцією сантиметрового діапазону з трьома антенами, однієї передньої та двома боковими, виготовленими за технологією АФАР (активна фазированная антенна решітка). Крім згаданої вище радіолокаційної станції до складу багатофункціональної інтегрованої радіоелектронної системи (ВЕР) входять засоби радіоелектронної боротьби і придушення, і, так само додаткова станція радіолокації міліметрового діапазону, що встановлюється на зовнішній підвісці.
Застосування сучасних матеріалів і композитів, стелс-технологій, спеціальної аеродинамічної компоновки і заходів щодо зниження помітності сліду від двигунів забезпечили літаку найнижчий в нинішній час рівень оптичної, інфрачервоної і радіолокаційної помітності. Це, в свою чергу, підвищило ефективність бойового застосування Т-50 ПАК ФА по наземним, наводным і повітряним цілям, в будь-який час року, в будь-який час дня і ночі і в самих складних метеорологічних умовах.