Menu

Європейський безпілотник nEUROn вчиться діяти спільно з літаками, пилотируемыми людьми

Европейский беспилотник nEUROn учится действовать совместно с самолетами, пилотируемыми людьми


Представники компанії Dassault Aviation оголосили, що протягом минулого місяця ними було здійснено низку кроків, які наближають до реальності сюжет відомого науково-фантастичного фільму "Стелс". Цим кроком стали льотні випробування, в ході яких бойовий безпілотник nEUROn UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle) протягом двох годин літав і здійснював маневри в складі групи, в яку входили винищувач Rafale, малий пасажирський літак Falcon 7X і два додаткових літака, з бортів яких здійснювалася фото - і відеозйомка подій, що відбуваються.

Спільний політ відбувався 20 березня 2014 року і протягом двох годин безпілотник nEUROn, супроводжуваний двома літаками, подолав відстань у кілька сотень кілометрів, летячи над поверхнею Середземного моря біля південного узбережжя Франції. І цей політ став першим в історії авіації польотом, в якому автоматичний безпілотний літальний апарат діяв спільно з літаками, пилотируемыми живими людьми.

Европейский беспилотник nEUROn учится действовать совместно с самолетами, пилотируемыми людьми


Безпілотні літальні апарати (Unmanned Aerial Vehicle, UAV) пройшли досить довгий шлях розвитку за кілька останніх десятиліть. Незважаючи на це, у них є ще деякі суттєві недоліки, що обмежують сфери їх застосування. Кожен з роботів-безпілотників являє собою неймовірно складний комплекс датчиків, обчислювальних систем і програмних алгоритмів, що дозволяє їм контролювати в найдрібніших подробицях весь навколишній простір. Тим не менш, роботи-безпілотники є закоренілими індивідуалістами, які відчувають труднощі зі сприйняттям глобальної ситуації, іншими словами, вони можуть виявити, що знаходяться поруч з ними літаки, але не мають ні найменшого уявлення про проведення спільних з ними дій.

Політ безпілотника nEUROn переслідував лише одну просту мету - забезпечення безпечного польоту, коли безпілотник намагався самостійно тримати задану дистанцію від інших двох літаків, незважаючи на здійснювані ними маневри і перестроювання. При цьому, системі управління безпілотником довелося зіткнутися з турбуленцией, з електромагнітними перешкодами і з іншими явищами, що заважають утримувати курс літального апарату і перешкоджають зв'язку апарату з наземним центром управління.

Европейский беспилотник nEUROn учится действовать совместно с самолетами, пилотируемыми людьми


Нагадаємо нашим читачам, що безпілотник nEUROn здійснив свій перший політ в грудні 2012 року демонстратора платформи, на якій велася відпрацювання сучасної радіоелектронної системи, системи виявлення і наведення різного виду озброєнь. Безпілотник, який має довжину 9.2 метра, розмах крил 12.5 метрів та вагою 5 тонн, був розроблений компанією Dassault Aviation за участю кількох інших європейських компаній. І до теперішнього часу літальний апарат, що приводиться в рух реактивним двигуном Rolls-Royce Turbomeca "Adour", встиг зробити кілька десятків польотів, кожен з яких переслідував свою мету.



|