Вчені виявили складний білковий комплекс, що визначає функціонування пам'яті живих істот.

Ученые обнаружили сложный белковый комплекс, определяющий функционирование памяти живых существ.

Дослідники з університету Брандейс виявили ключовий складний білковий комплекс, наявність якого визначає "силу" синапсу, тобто його можливість виступати в якості комірки пам'яті. Вчені досліджували цю "силу" синапсу, вводячи в нього з'єднання білка CaMKII (Calcium/calmodulin-dependent protein kinase II) з іншою білковою молекулою, ионнотропным рецептором глутамату NMDAR-типу (NMDAR-type натрію receptor, NMDAR). У ході експериментів впливу піддавалися мікроскопічні ділянки нервової тканини, вилучені з гіпокампу (hippocampus) гризуна, з тієї частини мозку, яка відповідає за функціонування пам'яті.

Для доказів висунутої гіпотези вчені спочатку максимально "підсилили" синапси, накачуючи їх комплексним білком CaMKII/NMDAR до точки, коли в синапсах більше не залишалося місця для збереження додаткової інформації. Після цього вони додавали спеціальне хімічне з'єднання CN-19, яке руйнує білковий комплекс CaMKII/NMDAR. Це, в свою чергу, призводило до "ослаблення" синапсів, до втрати вже записаних у них спогадів і до неможливості запам'ятовування синапсами нової інформації.

"Розуміння того, як працює пам'ять людини, дозволить нам зрозуміти причини виникнення захворювань, пов'язаних з пам'яттю, і успішно з ними боротися. Так само, ймовірно, це дозволить в майбутньому ефективно управляти пам'яттю людини штучними методами, розширюючи її при необхідності і витягувати з мозку майже повністю забуті спогади" - розповів професор Джон Лисмен (Professor John Lisman), під керівництвом якого проводилися дані дослідження.